معرفی بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

مطالب به روز درباره موشن گرافیک، طراحی سایت، اینستاگرام و....

معرفی بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

مطالب به روز درباره موشن گرافیک، طراحی سایت، اینستاگرام و....

بازاریابی موبایلی چیست؟

بازاریابی موبایلی یک استراتژی همه‌کانالی است که هدف آن دستیابی به مخاطب هدف با استفاده از پلتفرم‌های مختلف مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و اپلیکیشن‌ها است. این کار را می توان از طریق وب سایت، ایمیل و اپلیکیشن های موبایل انجام داد. با توجه به پیچیدگی روزافزون بازاریابی، بسیاری از شرکت ها در حال حاضر بر تولید محتوای استراتژیک و بسیار شخصی تمرکز کرده اند. این به آنها کمک می کند تا یک تجربه مشتری جذاب تر و موثرتر ایجاد کنند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که کسب‌وکارها باید در مورد بازاریابی موبایلی در نظر بگیرند این است که دستگاه خود را در نظر داشته باشند. این کار را می توان با استفاده از اپلیکیشن های موبایل و بازاریابی پیامکی انجام داد. علاوه بر ایمیل، اشکال مختلف دیگری از بازاریابی موبایلی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

انواع بازار یابی موبایلی  

انواع بازاریابی موبایلی

برای موثر بودن، بازاریابی موبایلی باید طوری طراحی شود که تجربه ای منسجم برای کاربران ایجاد کند. این می تواند یک کار چالش برانگیز باشد زیرا از پلتفرم ها و دستگاه های مختلف برای دستیابی به مخاطبان مختلف استفاده می شود.

بازاریابی موبایلی می تواند به افزایش ارزش ویژه برند و تقاضا برای محصولات یا خدمات شما با دستیابی به مشتریان بیشتر در زمان واقعی کمک کند.

امروزه بیش از 8 میلیارد دستگاه تلفن همراه در جهان وجود دارد که بیش از دو برابر تعداد افراد است. برای بهره‌برداری از فرصت رو به رشد بازاریابی تلفن همراه، کسب‌وکارها باید تجربه‌ای از تلفن همراه طراحی کنند که هم مؤثر و هم شخصی‌شده باشد. آینده بازاریابی موبایلی در حال اتصال نقاط بین رسانه های سنتی و دیجیتال است. موبایل ابزار قدرتمندی است که می تواند با سایر اشکال بازاریابی برای ایجاد تجربه مشتری منسجم تر و موثرتر مورد استفاده قرار گیرد.

 

بازاریابی موبایلی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند که بازاریابی سنتی نمی تواند. این اجازه می دهد تا کسب و کارها به مشتریان خود در زمان واقعی دسترسی پیدا کنند و محتوای مرتبط و به موقع را ارائه دهند. یکی از اولین گام هایی که باید برای توسعه استراتژی بازاریابی موبایلی بردارید این است که اطمینان حاصل کنید که وب سایت و محتوای شما واکنش گرا هستند. این تضمین می کند که وب سایت و سایر برنامه های تلفن همراه شما به گونه ای طراحی شده اند که استفاده آسان و پاسخگو باشد.

 

چندین استراتژی وجود دارد که می توان از آنها برای افزایش کارایی تلاش های بازاریابی تلفن همراه خود استفاده کرد. اینها شامل توسعه یک سایت واکنش گرا و استفاده از تکنیک های مختلف بازاریابی است. عواملی که تعیین می کنند کدام نوع بازاریابی باید استفاده شود شامل بودجه، رفتار کاربر و ویژگی های محصول است.

 

با توجه به تکامل فناوری تلفن همراه و افزایش تعداد افرادی که از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند، انواع مختلفی از بازاریابی موبایلی ظهور کرده است. این موارد را می توان به شرح زیر فهرست کرد؛

·       بازاریابی اپلیکیشن موبایل،

·       بازاریابی تبلیغات درون بازی،

·       کدهای QR،

·       تبلیغات بنری موبایل،

·       بازاریابی مبتنی بر مکان،

·       پیامک،

·       بازاریابی صوتی،

·       تبلیغات جستجوی موبایل

 

یک نوع رایج بازاریابی موبایلی، بازاریابی اپلیکیشن موبایل است. این نوع بازاریابی به کسب و کارها اجازه می دهد تا محصولات و خدمات خود را از طریق اپلیکیشن های موبایل تبلیغ کنند.

علاوه بر استفاده از اپلیکیشن های موبایل، کسب و کارها می توانند از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام نیز برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنند. با توجه به افزایش تعداد افرادی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، انجام فعالیت های بازاریابی موثر از طریق این پلتفرم ها برای کسب و کارها بسیار مهم است.

تبلیغات درون بازی یک نوع بازاریابی رایج در بازی های موبایلی است. این شامل قرار دادن تبلیغات در بازی است. معمولا این تبلیغات به صورت بنر یا ویدیوی کامل ارائه می شود. در حالی که تبلیغات درون بازی می تواند برای یک بازی مفید باشد، می تواند مشکلاتی مانند تجربه کاربری ضعیف و افزایش دوست نداشتن برند را نیز ایجاد کند.

از آنجایی که کدهای QR به طور گسترده در برنامه های تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرند، مهم است که اعتبار برند مطالعات انجام شده با استفاده از این کدها بالا باشد. تبلیغات بنری موبایل نیز به طور گسترده در فعالیت های بازاریابی موبایلی استفاده می شود.

یکی از محبوب ترین انواع بازاریابی موبایلی، بازاریابی مبتنی بر مکان است. این نوع بازاریابی شامل استفاده از ویژگی مکان دستگاه تلفن همراه برای نمایش تبلیغات است. اکثر شرکت هایی که در مناطق یا شهرها فعالیت می کنند، استراتژی های بازاریابی مبتنی بر مکان را اتخاذ می کنند. با این نوع بازاریابی، برندها می توانند پیشنهادات تبلیغاتی و تبلیغات محصول را به سرعت و مقرون به صرفه به مشتریان بالقوه ارائه دهند.

برای اجرای این نوع بازاریابی، یک شرکت باید تعداد زیادی شماره تلفن مشتری داشته باشد. یک شرکت می تواند اطلاعات مرتبط در مورد محصولات و خدمات خود را از طریق بازاریابی صوتی به مشتریان بالقوه ارائه دهد. تبلیغات جستجو نیز به طور گسترده در این نوع بازاریابی استفاده می شود. این تبلیغات در هنگام جستجوی کاربران در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده می شوند. امکانات دیگری مانند نقشه، کلیک برای تماس نیز در این نوع بازاریابی گنجانده شده است.

 

مزایای بازاریابی موبایلی چیست؟

یکی از مهمترین مزیت های بازاریابی موبایلی این است که تضمین می کند شرکت ها همیشه به مخاطبان هدف خود می رسند. مزیت دیگر این استراتژی بازاریابی این است که به شرکت ها اجازه می دهد به راحتی دستگاه های خود را حمل کنند.

در ژاپن، بازاریابی تلفن همراه به دلیل هزینه کم ارسال پیام با استفاده از دستگاه های تلفن همراه، به یک استراتژی بازاریابی مهم تبدیل شده است. این روش به کسب و کارها اجازه می دهد تا به مخاطبان هدف خود دست یابند و اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار دهند. در مقایسه با روش‌های بازاریابی سنتی، بازاریابی موبایلی در اندازه‌گیری نتایج یک کمپین مؤثرتر است. این به بازاریابان اجازه می دهد تا تعیین کنند که آیا تلاش های آنها کارآمد است و چه تعداد از مردم به محصول آنها علاقه مند هستند.

از طریق بازاریابی تلفن همراه، کسب و کارها همچنین می توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد مشتریان خود و نحوه استفاده آنها از دستگاه های تلفن همراه خود جمع آوری کنند. همچنین می تواند جنبه های مختلف یک کمپین مانند تعداد افراد شرکت کننده و میانگین تعداد محصولات خریداری شده را تجزیه و تحلیل کند. کسب و کارها می توانند این تحلیل ها را با استفاده از ابزارهای مختلف مانند موتور جستجوی گوگل انجام دهند. با استفاده از این روش، کسب و کارها همچنین می توانند یاد بگیرند که کمپین های بازاریابی موبایلی آنها چقدر موثر است و از محصولات آنها چگونه استفاده می شود.

 

چرا بازاریابی موبایلی؟

افزایش تعداد دستگاه های تلفن همراه در سراسر جهان دلیل اصلی افزایش بازاریابی تلفن همراه بوده است. به لطف تحولات فناوری در 10 سال اخیر، استفاده از دستگاه های تلفن همراه به ابعاد جدی رسیده است. با توجه به مزایای مختلف دستگاه های تلفن همراه مانند هزینه کم و سهولت استفاده، افراد تمایل بیشتری به استفاده از این فناوری دارند. همچنین انتظار می رود مطالعات بازاریابی برای دستگاه های تلفن همراه به مخاطبان بیشتری برسد.

این نمودار میزان فروش کمپین های بازاریابی موبایلی را در مقایسه با کمپین های اجرا شده روی رایانه و تبلت نشان می دهد. برای سایت های تجارت الکترونیک از نظر نشان دادن اثربخشی تلاش های بازاریابی تلفن همراه بسیار مهم است. بازاریابی موبایلی مشابه سایر انواع بازاریابی عمل می کند. با این حال، به جای دسترسی به مصرف کنندگان به روش های سنتی، از طریق دستگاه های تلفن همراه آنها به آنها می رسد. بازاریابی موبایلی عمدتاً بر اشکال مختلف ارتباط مانند پیام‌های متنی، بازاریابی ایمیلی و وب‌سایت‌های موبایل تمرکز دارد.

 

کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​اغلب کسانی هستند که از بازاریابی تلفن همراه به دلیل هزینه کم و توانایی دسترسی به چندین گروه مصرف کننده سود می برند. بازاریابی موبایلی به جای جمعیت شناختی، بر رفتارهای مختلف کاربر تمرکز دارد. این روش به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا مخاطبان ایده‌آل خود را شناسایی کرده و قالب‌های تبلیغاتی مؤثر را برای پلتفرم‌های مختلف توسعه دهند.

 

زمانی که مردم در هنگام خرید محصولات مراقبت شخصی روی دستگاه های تلفن همراه صرف می کنند نیز ضروری است. این یک حوزه بازاریابی بالقوه برای یک شرکت است. بازاریابی موبایلی نوعی بازاریابی است که به شرکت ها اجازه می دهد مستقیماً از طریق دستگاه های تلفن همراه خود به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند. این به آنها اجازه می دهد تا استراتژی های بازاریابی ایجاد کنند که بر رفتار کاربران تلفن همراه تمرکز دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد