معرفی بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

مطالب به روز درباره موشن گرافیک، طراحی سایت، اینستاگرام و....

معرفی بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

مطالب به روز درباره موشن گرافیک، طراحی سایت، اینستاگرام و....

تحقیق کلمات کلیدی برای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا که روز به روز بر جایگاه آن در زندگی ما افزوده می شود، ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با بسیاری از حوزه ها به ویژه بازاریابی دیجیتال دارد. به خصوص بازاریابی محتوا که ارتباط مستقیمی با سئو دارد، از نظر تعامل با مخاطبان هدف وب سایت ما و به روز نگه داشتن برند بسیار ارزشمند است. علاوه بر به روز نگه داشتن برند، تدوین استراتژی برای بازاریابی محتوا در بسیاری از جنبه ها ضروری است. می‌توانیم مشارکت‌های بازاریابی محتوا را به صورت زیر خلاصه کنیم.

اطمینان حاصل شود که مخاطبان بالقوه و هدف و برند با یکدیگر ملاقات می کنند و جایگاه یک کاربر وفادار را به دست می آورند.

برای به دست آوردن پویایی بخشی

برای به روز نگه داشتن برند.

برای ایجاد اعتبار و آگاهی از برند.

ایجاد داستان برند و ایجاد وفاداری.

کمک به نرخ تبدیل در محدوده سرب.

بازاریابی محتوا که سهم زیادی دارد، ما را قادر می‌سازد تا با استراتژی مناسب در تحلیل کلمات کلیدی به مخاطبان هدف دست یابیم. هدف آن دستیابی به مخاطبان هدف با در پیش‌زمینه نگه داشتن این اثر، به‌ویژه مشاغل است. در اینجا می‌توانید به محتوای جامع ما دسترسی پیدا کنید که توضیح می‌دهد چرا کسب‌وکارها به استراتژی بازاریابی محتوا نیاز دارند .

چرا کلید واژه تحقیق می کنیم؟

کلمات کلیدی به گروه هایی از کلماتی اطلاق می شود که کاربران در موتورهای جستجو انجام می دهند. افراد دارای گروه های کلمه می توانند از اقدامات خود در محتوا در ساختاری مناسب برای مخاطب هدف استفاده کنند. به این ترتیب، هدف آن ارائه محتوای معنادار مرتبط با کلمات کلیدی به کاربران و فهرست کردن مطالب در بالای صفحه به کاربران است. این کلمات به ما کمک می کند تا استراتژی بازاریابی محتوای خود را تعیین کنیم.

درج نشدن کلمات کلیدی در صفحه ممکن است باعث شود که در صفحه نتایج جستجو لیست نشویم. بنابراین، انجام تحقیقات صحیح کلمات کلیدی و استفاده معنادار از این کلمات بسیار مهم است. اگرچه ابزارهای پولی مانند Ahrefs، Semrush، Search Metrics وجود دارند که می‌توانیم از آنها در تحقیقات کلمات کلیدی استفاده کنیم، ابزارهای رایگانی مانند Ubersuggest، KeywordTool.io، برنامه‌ریزی کلمات کلیدی، Google Trends نیز وجود دارد. ما ممکن است از هر یک یا تعداد بیشتری از این ابزارها در تحقیقات کلمات کلیدی خود استفاده کنیم.

حال بیایید در مورد چگونگی انجام تحقیقات کلیدواژه گام به گام در بازاریابی محتوا صحبت کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی برای بازاریابی محتوا

تحقیقات کلمات کلیدی برای دستیابی به مخاطب هدف و افزایش آگاهی از برند در هنگام ساخت استراتژی بازاریابی محتوا بسیار ارزشمند است. برای این کار می توانیم ابزارهای پولی و رایگان زیادی را انتخاب کنیم. اول از همه، بیایید تشخیص کلمات کلیدی در ابزارهای رایگان را با هم بررسی کنیم.

برای این کار، اساساً می‌توانیم پیشنهادات گوگل برای کلمه تمرکز در صفحه نتایج جستجو را بررسی کنیم. به عنوان مثال، ما می توانیم 10 پیشنهاد را در نتیجه پرس و جو بازاریابی محتوا ببینیم. برای افزایش تعداد این پیشنهادات، می‌توانیم یک ستاره ( * ) در ابتدا، وسط یا انتهای هر کلمه اضافه کنیم.

علاوه بر این، در نتیجه پرس و جو گوگل، برخی از پرس و جوها در بخشی وجود دارد که کاربران نیز از آنها پرسیده اند . بررسی این کلمات برای از دست ندادن فرصت ها بسیار مهم است.

  

همچنین می توانیم از ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی به صورت رایگان استفاده کنیم. برای این کار، پس از ورود به حساب کاربری جیمیل، می‌توانیم با کلیک کردن اینجا به آن دسترسی پیدا کنیم . در پنجره ای که باز می شود، می توانیم به داده های حاوی شناسایی کلمات کلیدی جدید یا حجم جستجو و تخمین ها دسترسی داشته باشیم.

با استفاده از ابزار Ubersuggest، می‌توانیم به پیشنهاداتی دسترسی پیدا کنیم که می‌توانند با تحقیق کلمات کلیدی و داده‌های جامع‌تر از این فرآیند پشتیبانی کنند.

 از سوی دیگر، ابزار Keywordtool.io ابزار دیگری است که باید در تحقیقات کلمات کلیدی بررسی شود، اگرچه برخی از ویژگی های محدودی را ارائه می دهد.

با کمک Google Trends می‌توانیم پتانسیل محبوبیت و وضعیت روند کلمات را ردیابی کنیم. جدای از این ابزارها، وب سایت های زیادی وجود دارند که پیشنهاد کلمات کلیدی رایگان را ارائه می دهند. اگر می‌خواهیم به داده‌های بیشتری برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوا دسترسی داشته باشیم، می‌توانیم ابزارهای پولی مانند Ahrefs، Semrush، Search Metrics را نیز انتخاب کنیم. شما می توانید به اطلاعات دقیق در مورد ماژول تحقیق کلمات کلیدی در ابزار Ahrefs در اینجا و مسائل مربوط به نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی با Semrush در اینجا دسترسی داشته باشید .

پس از توضیح اینکه از کدام ابزارهای پولی و رایگان می توان برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کرد، می توانیم نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای بازاریابی محتوا را بررسی کنیم.

شناسایی و گروه بندی موضوعات در استراتژی محتوا

تهیه محتوایی که بتواند برای کاربران در وب سایت مفید باشد کافی نیست. محتوا و صفحه باید مطابق با مخاطب هدف و با در نظر گرفتن جنبه های گسترده ایجاد شود. در حین تلاش برای اطمینان از آگاهی از برند، می‌توانیم با فکر کردن به اینکه دقیقاً چه موضوعاتی و حوزه‌های تخصصی مورد نظر هستند، شروع کنیم. به عنوان مثال، ما می خواهیم در خدمات بازاریابی محتوا قابل مشاهده باشیم و آگاهی از برند ایجاد کنیم. برای این کار، ما دوست داریم در موضوعاتی مانند سرویس محتوا، محتوای شعار، تولید پادکست، طراحی اینفوگرافیک شناخته شویم. به منظور اجرای آنها، باید یک استراتژی برای کلاسترهای موضوعی شما در وب سایت ایجاد شود. برای این کار، ما در ماه های گذشته با کلیک بر روی اینجا، محتوای تاپیک کلاستر خود را آماده کرده ایم.می توانید مرور کنید. اگر استراتژی را برای خوشه های موضوعی خود توسعه دهیم، می توانیم موثرترین اقدامات را برای افزایش دید و ترافیک خود انجام دهیم.

پس از تعیین موضوعات مورد نظر خود، باید آن را در استراتژی محتوای خود در ساختاری بگنجانیم که از سایر موضوعات حمایتی پیرامون موضوع اصلی پشتیبانی کند. به عنوان مثال، فرض کنید یک گروه تمرکز بازاریابی محتوا داریم. همچنین می‌توانیم محتوایی با عنوان تأثیر بازاریابی محتوا بر سئو را به‌عنوان بخش پشتیبانی از خوشه خود در نظر بگیریم.

جستجوی تغییرات کلیدواژه در مجموعه موضوع

پس از تعیین موضوع و اینکه با چه نوع استراتژی موضوع مورد نظر را ایجاد خواهیم کرد، مهم ترین مسئله این است که با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، مشخص کنیم که مخاطب هدف مایل است به کدام پرس و جوها و اصطلاحات برسد. در این مورد، باید با استفاده از ابزارهای پولی و رایگان کلمات کلیدی که در بالا ذکر کردیم، پرس و جوهای مرتبط را دسته بندی کنیم.

در اینجا، بیایید تمام کلمات به‌دست‌آمده از ابزارهای خاص برای تحقیق کلمات کلیدی را در یک فهرست جمع‌آوری کنیم. در صورت امکان، می توانیم کلمات این لیست را در بیش از یک متریک گروه بندی کنیم. به عنوان مثال، می توانیم اطلاعاتی مانند نوع کلمه مربوطه، حجم جستجو، اطلاعات هدف جستجوی کاربر، ظاهر آن در صفحه نتایج جستجو را اضافه کنیم.

در این بخش، ماژول تحقیق کلمه کلیدی Semrush معیارهای بسیار معناداری را در تحقیقات کلمات کلیدی برای بازاریابی محتوا ارائه می دهد.

 

ترکیب انواع کلمات کلیدی

پس از تحقیق در مورد کلمات همه کلیدواژه ها و تغییرات آنها، می توانیم این کلمات را به صورت گروهی به Excel اضافه کنیم. در اینجا می توانیم نوع کلمه مربوطه را مشخص کنیم. به طور کلی، کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و متشکل از یک یا دو کلمه، کلمات کلیدی کوتاه نامیده می شوند. کلماتی که به صورت عمومی بیان می شوند بسیار شبیه به کلمات دم کوتاه هستند. به جز این کلمات کلیدی، می‌توانیم کلیدواژه‌هایی را که معمولاً از سه کلمه یا بیشتر تشکیل شده‌اند و حجم جستجوی کمتری دارند به‌عنوان کلیدواژه‌های دم بلند مشخص کنیم.

در صورت امکان می توانیم حجم جستجوی کلمه مربوطه را از طریق ابزارهایی مانند Keyword Planner، Ahrefs، Semrush به کار اکسل خود اضافه کنیم. در اینجا، اجازه دهید مشخص کنیم که در کدام ساختار می‌توانیم خوشه موضوعی مربوطه را هدف قرار دهیم، یعنی کاربر می‌خواهد با چه صفحه‌ای در نتیجه تمایل جستجو، به عنوان نوع هدف جستجو، مواجه شود.

اطلاعاتی: انواع پرس و جوهایی هستند که کاربران برای پاسخ به یک سوال یا کسب اطلاعات در مورد یک موضوع خاص جستجو می کنند.

ناوبری: اگر کاربر مکانی را که می‌خواهد برود یا اطلاعات نام تجاری/مکانی را جستجو می‌کند، نوعی پرس‌وجو را انجام می‌دهد. به عنوان مثال، کاربری که پرس و جوی Zeo را انجام می دهد، تمایل به جستجوی نوع ناوبری دارد.

تجاری: اینها انواع پرس و جو هستند که کاربر هنوز یک تصمیم کامل نگرفته یا در فرآیند تصمیم گیری از آنها استفاده نکرده است.

تراکنشی (هدف خرید): پرس و جوهایی که کاربر به منظور خرید انجام می دهد، به عنوان مثال، کاربری که جستجوی سرویس بازاریابی محتوای Zeo را انجام می دهد، تمایل به جستجوی نوع تراکنش دارد. این نوع پرس و جوها بالاترین نوع پرس و جوهایی هستند که وب سایت ها می توانند تبدیل کنند. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد روند جستجوی کاربر، می توانید محتوای راهنمای ما را با کلیک کردن در اینجا مشاهده کنید.

اطلاعاتی که یک پرس و جو در آن ویژگی های SERP فهرست شده است به اندازه اطلاعات هدف کاربر مهم است.

 

اطلاعات مربوط به ویژگی های SERP نشان می دهد که چگونه پرس و جو مربوطه در صفحه نتایج جستجو فهرست شده است. به عنوان مثال، هنگامی که ما عبارت "What is a topic cluster" را جویا می شویم، می بینیم که یک ویژگی SERP مانند تصویر زیر وجود دارد و وب سایت ما لیست شده است. ما می‌توانیم به اطلاعاتی دسترسی پیدا کنیم که با استفاده از ویژگی‌های SERP می‌توان کلمات را فهرست کرد، مخصوصاً از ابزارهایی مانند Ahrefs و Semrush.

پس از پشتیبانی از آن با اطلاعات اضافی در مورد جنبه های مختلف جستارهای مربوطه، باید انتخاب کنیم که برای کدام کلمات شروع به کار کنیم.

 

به خصوص هنگامی که یک سایت جدید بدون ترافیک شروع به کار برای کلمات طولانی کند، افزایش سریع‌تری در ترافیک آن منعکس می‌کند. شما می توانید در حین به دست آوردن ترافیک ارگانیک به محتوای ما در مورد سهم بازاریابی محتوا در مطالعات SEO دسترسی داشته باشید  .

پس از انتخاب کلمات و مخاطبان هدف، باید تصمیم بگیریم که از کدام نوع محتوا بهره مند شویم. به عنوان مثال، هنگام ایجاد یک صفحه در بازاریابی محتوا، می توان از ساختار محتوای چک لیست استفاده کرد، در حالی که در یک صفحه خاص یک داستان موفقیت، می توانیم از ساختار مطالعه موردی در نوع محتوای اینفوگرافیک استفاده کنیم. شما می توانید از اینجا به اطلاعات جامعی در مورد انواع بازاریابی محتوایی که می توانیم در صفحات خود استفاده کنیم، دسترسی پیدا کنید .

 

پس از اطلاعاتی مانند نوع محتوایی که می توان در ساختار صفحه استفاده کرد، چه کلماتی را هدف قرار دهیم و چه ساختاری صفحه ایجاد می شود، می توانیم محتوای صفحه را آماده کرده و در ساختاری مفید به کاربران ارائه دهیم. ما می توانیم به ابزار توجیهی محتوا در ابزار Zeo دسترسی داشته باشیم و از اینجا پشتیبانی دریافت کنیم.

به طور خلاصه، با توسعه یک استراتژی برای بازاریابی محتوا، می توانید وب سایت خود را از بسیاری جهات بیشتر در معرض دید قرار دهید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد