رسانه های اجتماعی، که حوزه وسیعی از استفاده روزانه تا کارهای تبلیغاتی شرکتی را ارائه می دهند، تعیین کننده دستور کار هستند. با پایان یافتن سه ماهه اول سال 2022، روند رو به رشد رسانه های اجتماعی دوباره به روز می شود.
رسانه های اجتماعی روز به روز بر اهمیت آن در زندگی ما افزوده می شود. رسانه های اجتماعی، که حوزه وسیعی از استفاده روزانه تا کارهای تبلیغاتی شرکتی را ارائه می دهند، تعیین کننده دستور کار هستند. بنابراین، با نزدیک شدن به اواسط سال 2022، روند افزایشی را چگونه ارزیابی می کنید؟
کلمات اکنون شنیده می شوند، نه نوشته می شوند. محتوای ویدیویی روز به روز در حال افزایش است. چگونه این را بفهمیم؟
- پلتفرم اجتماعی ویدئویی کوتاه TikTok از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان عبور کرده
است.
- یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است. کاربران بیشتر از مجموع Netflix و Facebook Video زمان خود را در آنجا می گذرانند.
_در سال 2021، بیش از 15 درصد از کل محتوای فیس بوک را محتوای ویدیویی تشکیل می داد.
- پست های ویدیویی در لینکدین بیست برابر بیشتر از هر محتوای دیگری به اشتراک گذاشته می شود.
- ویدیوهای کوتاه در فرمت پرتره که به لطف TikTok و Instagram Reels از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. برخی از کانالها حتی یک حساب کاربری دوم در YouTube ایجاد میکنند تا ویدیوهای کوتاه ارسال کنند.
در نتیجه این روند، ویدیو نیز به عنوان یک ابزار بازاریابی بسیار محبوب است. پلتفرم های مبتنی بر ویدئو از ویدئوها برای تبلیغات خود استفاده می کنند و مصرف کنندگان پاسخ مثبت می دهند. 45 درصد میگویند که میخواهند ویدیوهای بیشتری از برندها در رسانههای اجتماعی ببینند.
با توسعه اینترنت، اینفلوئنسر مارکتینگ از طریق رسانه های اجتماعی نیز محبوبیت آن را افزایش می دهد. پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، به ویژه، به برندهایی که از آن برای بازاریابی محصولات خود استفاده می کنند، کمک کرده اند تا شهرت پیدا کنند. این روند همچنان در حال رشد است و به آرامی به پلتفرم های دیگر تغییر می کند.
با این حال، به عنوان بخشی از روند رسانه های اجتماعی در سال 2022، شما شاهد تغییر از تأثیرگذارهای بزرگ به اعداد با جوامع کوچکتر اما فشرده تر خواهید بود. این به چند عامل مربوط می شود.
به عنوان مثال، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از دنیای آنلاین برای یافتن افراد همفکر استفاده می کنند. نتیجه جوامع بسیار منسجمی است که در آن اعضا به دنبال منافع مشترک از یکدیگر حمایت می کنند. توییتر در حال حاضر در حال آزمایش این موضوع با ویژگی Communities است
گام بعدی در روند رسانه های اجتماعی که باید در مورد آن در سال 2022 صحبت کنیم، تجارت اجتماعی است. شبکه های اجتماعی بیشتر و بیشتر امکان خرید و فروش مستقیم روی پلتفرم را فراهم می کنند. استفاده از چنین ویژگی هایی نیز در طول همه گیری به شدت افزایش یافته است.
فروش استعداد، نمایه های اجتماعی را به چیزی فراتر از اولین مرحله قیف تبدیل می کند. اکنون مشتریان می توانند کل سفر مشتری، از کشف محصول تا خرید تا پشتیبانی را در یک مکان کامل کنند. این به ویژه برای کاربران جوانتر جذاب است، زیرا بیشتر از تلفنهای خود به عنوان دستگاه اصلی برای خرید و تحقیق استفاده میکنند.
گوگل قصد دارد تا سال 2023 کوکی های ردیابی را حذف کند. هنوز مشخص نیست چه چیزی جایگزین آنها خواهد شد و چه عواقبی برای بازاریابان خواهد داشت. با این حال، مدل های تبلیغاتی جایگزین را مهم تر می کند.
علاوه بر این، دسترسی ارگانیک اکثر شبکههای اجتماعی به مرور زمان کاهش یافته است و بسیاری از بازاریابان را وادار کرده تا تبلیغات PPC را به ترکیب بازاریابی خود اضافه کنند. در حالی که پلتفرمهای بزرگی مانند فیسبوک و اینستاگرام هزینه ثابتی برای این کار دارند، همچنین شایان ذکر است که برندها بیشتر پول خود را به سمت رقبای کمتر شناخته شده، بهویژه TikTok، Snapchat و Pinterest منتقل میکنند.
اگر در تعامل با کسبوکارها به یک چیز اهمیت میدهند، مسئولیت اجتماعی شرکت است.
اعضای این نسل در جهانی رشد می کنند و جوامع با چالش های اجتماعی بزرگی روبرو هستند. از جمله:
-تغییر آب و هوا – کاربران شبکه های اجتماعی نسل Z می گویند که به شدت نگران این موضوع هستند و بسیاری از جوانان بیش از حد مشغول یافتن راه هایی برای مبارزه با آن هستند.
-حقوق حیوانات :رژیم غذایی بدون گوشت در حال افزایش است. این به ویژه پاسخی به شیوه های تجاری ناپایدار صنعت گوشت و تأثیر آنها بر انتشار گازهای گلخانه ای است.
-برابری : صحبت در مورد شکاف دستمزد جنسیتی در سراسر جهان بسیار برجسته است. گفتگوهای آنلاین در مورد برابری به حوزه های دیگر نیز کشیده می شود. به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر همچنین شکاف دستمزد بین تأثیرگذاران سفید پوست و BIPOC را نشان داد.
- مهاجرت: بحران پناهندگان در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد: پناهجویان سوری که در سال 2015 و پس از آن به اروپا می رسند، پناهجویان آفریقایی که در دریای مدیترانه غرق می شوند، یا جدا شدن خانواده هایی که به دنبال پناهندگی در مرز ایالات متحده تحت دولت ترامپ هستند. همه اینها با بحث ها و کمپین های شدید در شبکه های اجتماعی همراه بود.
در نتیجه، کاربران جوان انتظار دارند که برندهایی که با آنها در تعامل هستند، موضعی قاطع در مورد این مسائل مهم اتخاذ کنند. آنها می خواهند بدانند که شرکت ها قبل از اینکه پول خود را برای آنها خرج کنند، در کجا ایستاده اند.