معرفی بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

مطالب به روز درباره موشن گرافیک، طراحی سایت، اینستاگرام و....

معرفی بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

مطالب به روز درباره موشن گرافیک، طراحی سایت، اینستاگرام و....

نرخ تبدیل چیست؟

نرخ تبدیل را می توان به عنوان نسبت افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند به افرادی که رفتار هدف تعریف شده را انجام می دهند تعریف کرد. این نسبت معمولاً به صورت درصد بیان می شود. علاوه بر این، این اندازه گیری فقط در هنگام خرید اعمال نمی شود. به عنوان مثال، گاهی اوقات نرخ تبدیل را می توان به عنوان باز کردن یک ایمیل یا پر کردن یک فرم توسط کاربران تعریف کرد.

 

چرا نرخ تبدیل تجارت الکترونیک مهم است؟

بهینه سازی تبدیل بر افزایش ترافیک وب سایت تمرکز نمی کند. بین افزایش ترافیک وب سایت و افزایش نرخ تبدیل تفاوت وجود دارد. بهینه سازی نرخ تبدیل مطالعه ای است که بازدیدکنندگان سایت تجارت الکترونیک شما را به سمت تبدیل سوق می دهد. بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) برای بهبود فرآیندهایی مانند تبلیغات، بازاریابی و فروش اعمال می شود. دقیقاً به همین دلیل است که یک عنصر بسیار مهم برای بخش های بازاریابی شرکت ها است.

 

عوامل موثر بر نرخ تبدیل تجارت الکترونیک

عوامل مختلفی بر نرخ تبدیل تجارت الکترونیک تأثیر می گذارد. به طور کلی این عوامل به شرح زیر است؛

مشکلات فنی سایت

ناسازگاری موبایل

سایت کند

خطا در سیستم پرداخت

وضوح دستگاه پشتیبانی نشده،

سبد کار نمی کند

تصاویر محصول

اندازه های محصول

قیمت محصولات

هزینه حمل و نقل و پرداخت نقدی بالا

گزینه های پرداخت عقیم

فرآیندهای لغو و بازگشت نامشخص

تاریخ تحویل نامشخص

الزام به عضویت

عدم اطلاعات دقیق در مورد محصول

درخواست اطلاعات شخصی دقیق

قدرت خرید مشتریان

به طور کلی، چنین عواملی بر نرخ تبدیل یک سایت تجارت الکترونیک تأثیر می گذارد.

 

چرا نرخ تبدیل پایین است؟

حتی اگر ترافیکی که به سایت تجارت الکترونیک خود دریافت می کنید بسیار بالا باشد، ممکن است نرخ تبدیل شما پایین باشد. ممکن است بیش از یک دلیل بر مشکلی که تجربه می کنید تأثیر بگذارد. رایج ترین این دلایل عبارتند از:

1) طراحی و عملکرد سایت شما

طراحی و عملکرد سایت تجارت الکترونیک شما از جمله عواملی است که بیشترین تاثیر را بر نرخ تبدیل دارد. در مواردی که سرنخ‌هایی که پس از فعالیت‌های تبلیغاتی شما به سایت تجارت الکترونیک شما می‌آیند بدون خرید محصولات و بدون عضویت در سایت خارج می‌شوند، نرخ تبدیل شما هر روز کاهش می‌یابد. دلیل اینکه مشتریان بالقوه از این طریق از سایت شما اجتناب می کنند این است که به سایت شما اعتماد ندارند یا اینکه خرید یا تراکنش های عضویتی که درخواست می کنید برای کاربران دشوار است.

2) کلمات کلیدی و متون تبلیغاتی

برای اینکه نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، باید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید و آن را بهینه کنید. ممکن است کلمات کلیدی و متن های تبلیغاتی کمپین تبلیغاتی که تهیه کرده اید متمرکز بر خرید محصولات شما نباشد یا محصول شما را به طرف مقابل منتقل نکند. اگر در مورد یک مفهوم کلی صحبت می کنید، مشتریان شما ممکن است برای محصولی که در سایت شما نیست از سایت شما بازدید کنند و سپس فرار کنند زیرا نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. بنابراین به طور خلاصه، کلمات کلیدی، متون تبلیغاتی، افزونه ها و محصولات شما باید کاملاً مطابقت داشته باشند.

3) بهینه سازی کمپین های نمایش

به همین ترتیب، همه چیز باید در کمپین های تبلیغاتی نمایشی شما هماهنگ باشد. بنرهایی که تهیه کرده اید باید کاملاً با گروه های محصول/محصولی که می خواهید فروخته شوند مطابقت داشته باشد. اگر یک کمپین اکثریت گرا ایجاد کنید تا کاربران بتوانند به سایت تجارت الکترونیک شما بیایند، نرخ تبدیل شما پایین خواهد بود.

صفحه تشکر چیست؟

صفحه تشکر بخشی است که پس از اینکه کاربرانی که وارد سایت شما می شوند فرمی را در هر صفحه ای پر می کنند، عضو وب سایت یا سایت تجارت الکترونیک می شوند، فرآیند خرید را تکمیل می کنند و از کاربر برای انجام معامله تشکر می کنند نشان داده می شود. با تشکر از این صفحه، صاحبان سایت همچنین ارزیابی می کنند که آیا هدف از طریق Google Analytics محقق شده است یا خیر.

 

Conversion Pixel چیست؟

پیکسل تبدیل قطعه کدی است که تعداد دفعات انجام فرآیند تبدیل تعریف شده به عنوان هدف را شمارش می کند و پس از تکمیل این فرآیند آن را به سرورهای فیس بوک ارسال می کند. هر بار که کد تبدیل آپلود می شود، به عنوان یک تبدیل جدید به حساب می آید. دقیقاً به همین دلیل است که این کد باید در صفحه تشکر قرار گیرد تا به طور دقیق شمارش شود که تبلیغات شما پس از کلیک چند تبدیل ایجاد کرده است.

 

بازگشت سرمایه چیست؟

نرخ بازگشت سرمایه پس از تقسیم درآمد حاصل از فعالیت های دیجیتال مارکتینگ بر مبلغ هزینه شده به دست می آید. به انگلیسی Return of Investment تلفظ می شود. شکل اختصاری آن ROI است. برای توضیح دقیق موضوع با یک مثال، فرض کنید شما صاحب یک شرکت تجارت الکترونیک هستید. فرض کنید 100 لیر برای فعالیت های دیجیتال مارکتینگ خرج می کنید و سپس با کار خود 5000 لیره گردش مالی می کنید. وقتی به این اعداد فکر می کنیم، بازگشت سرمایه (ROI) 500 درصد خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد