نرخ تبدیل را می توان به عنوان نسبت افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند به افرادی که رفتار هدف تعریف شده را انجام می دهند تعریف کرد. این نسبت معمولاً به صورت درصد بیان می شود. علاوه بر این، این اندازه گیری فقط در هنگام خرید اعمال نمی شود. به عنوان مثال، گاهی اوقات نرخ تبدیل را می توان به عنوان باز کردن یک ایمیل یا پر کردن یک فرم توسط کاربران تعریف کرد.
بهینه سازی تبدیل بر افزایش ترافیک وب سایت تمرکز نمی کند. بین افزایش ترافیک وب سایت و افزایش نرخ تبدیل تفاوت وجود دارد. بهینه سازی نرخ تبدیل مطالعه ای است که بازدیدکنندگان سایت تجارت الکترونیک شما را به سمت تبدیل سوق می دهد. بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) برای بهبود فرآیندهایی مانند تبلیغات، بازاریابی و فروش اعمال می شود. دقیقاً به همین دلیل است که یک عنصر بسیار مهم برای بخش های بازاریابی شرکت ها است.
عوامل مختلفی بر نرخ تبدیل تجارت الکترونیک تأثیر می گذارد. به طور کلی این عوامل به شرح زیر است؛
•مشکلات فنی سایت
•ناسازگاری موبایل
•سایت کند
•خطا در سیستم پرداخت
•وضوح دستگاه پشتیبانی نشده،
•سبد کار نمی کند
•تصاویر محصول
•اندازه های محصول
•قیمت محصولات
•هزینه حمل و نقل و پرداخت نقدی بالا
•گزینه های پرداخت عقیم
•فرآیندهای لغو و بازگشت نامشخص
•تاریخ تحویل نامشخص
•الزام به عضویت
•عدم اطلاعات دقیق در مورد محصول
•درخواست اطلاعات شخصی دقیق
•قدرت خرید مشتریان
به طور کلی، چنین عواملی بر نرخ تبدیل یک سایت تجارت الکترونیک تأثیر می گذارد.
حتی اگر ترافیکی که به سایت تجارت الکترونیک خود دریافت می کنید بسیار بالا باشد، ممکن است نرخ تبدیل شما پایین باشد. ممکن است بیش از یک دلیل بر مشکلی که تجربه می کنید تأثیر بگذارد. رایج ترین این دلایل عبارتند از:
طراحی و عملکرد سایت تجارت الکترونیک شما از جمله عواملی است که بیشترین تاثیر را بر نرخ تبدیل دارد. در مواردی که سرنخهایی که پس از فعالیتهای تبلیغاتی شما به سایت تجارت الکترونیک شما میآیند بدون خرید محصولات و بدون عضویت در سایت خارج میشوند، نرخ تبدیل شما هر روز کاهش مییابد. دلیل اینکه مشتریان بالقوه از این طریق از سایت شما اجتناب می کنند این است که به سایت شما اعتماد ندارند یا اینکه خرید یا تراکنش های عضویتی که درخواست می کنید برای کاربران دشوار است.
برای اینکه نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، باید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید و آن را بهینه کنید. ممکن است کلمات کلیدی و متن های تبلیغاتی کمپین تبلیغاتی که تهیه کرده اید متمرکز بر خرید محصولات شما نباشد یا محصول شما را به طرف مقابل منتقل نکند. اگر در مورد یک مفهوم کلی صحبت می کنید، مشتریان شما ممکن است برای محصولی که در سایت شما نیست از سایت شما بازدید کنند و سپس فرار کنند زیرا نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. بنابراین به طور خلاصه، کلمات کلیدی، متون تبلیغاتی، افزونه ها و محصولات شما باید کاملاً مطابقت داشته باشند.
به همین ترتیب، همه چیز باید در کمپین های تبلیغاتی نمایشی شما هماهنگ باشد. بنرهایی که تهیه کرده اید باید کاملاً با گروه های محصول/محصولی که می خواهید فروخته شوند مطابقت داشته باشد. اگر یک کمپین اکثریت گرا ایجاد کنید تا کاربران بتوانند به سایت تجارت الکترونیک شما بیایند، نرخ تبدیل شما پایین خواهد بود.
صفحه تشکر بخشی است که پس از اینکه کاربرانی که وارد سایت شما می شوند فرمی را در هر صفحه ای پر می کنند، عضو وب سایت یا سایت تجارت الکترونیک می شوند، فرآیند خرید را تکمیل می کنند و از کاربر برای انجام معامله تشکر می کنند نشان داده می شود. با تشکر از این صفحه، صاحبان سایت همچنین ارزیابی می کنند که آیا هدف از طریق Google Analytics محقق شده است یا خیر.
پیکسل تبدیل قطعه کدی است که تعداد دفعات انجام فرآیند تبدیل تعریف شده به عنوان هدف را شمارش می کند و پس از تکمیل این فرآیند آن را به سرورهای فیس بوک ارسال می کند. هر بار که کد تبدیل آپلود می شود، به عنوان یک تبدیل جدید به حساب می آید. دقیقاً به همین دلیل است که این کد باید در صفحه تشکر قرار گیرد تا به طور دقیق شمارش شود که تبلیغات شما پس از کلیک چند تبدیل ایجاد کرده است.
نرخ بازگشت سرمایه پس از تقسیم درآمد حاصل از فعالیت های دیجیتال مارکتینگ بر مبلغ هزینه شده به دست می آید. به انگلیسی Return of Investment تلفظ می شود. شکل اختصاری آن ROI است. برای توضیح دقیق موضوع با یک مثال، فرض کنید شما صاحب یک شرکت تجارت الکترونیک هستید. فرض کنید 100 لیر برای فعالیت های دیجیتال مارکتینگ خرج می کنید و سپس با کار خود 5000 لیره گردش مالی می کنید. وقتی به این اعداد فکر می کنیم، بازگشت سرمایه (ROI) 500 درصد خواهد بود.
شما "می خواهم به صورت آنلاین بفروشم" دارید، اما "شرایط لازم برای فروش آنلاین چیست؟" یا چگونه می توان آنلاین فروش کرد؟ اگر می خواهید، می توانید این مقاله را که برای شما آماده کرده ایم، با کمال میل بخوانید.
در دنیای دیجیتال که همیشه در حال تحول است، فروش آنلاین بدون شک به یکی از محبوب ترین راه های کسب درآمد تبدیل شده است. امروزه بسیاری از شرکتها با ارائه آسان محصولات و خدمات خود به تودههای بزرگ، آگاهی از برند و درآمد خود را افزایش میدهند.
بر اساس داده های وزارت بازرگانی، فروش تجارت الکترونیک در ترکیه در سال گذشته 64 درصد افزایش یافته است. به همین دلیل، همه برندها مراقب هستند که در اینترنت وجود داشته باشند.
در زیر، فرآیند پنج مرحله ای شروع فروش آنلاین و ایجاد فروشگاه آنلاین شما را تشریح کرده ایم.
بهترین راه برای ایجاد یک تجارت قوی تر، ایجاد سایت تجارت الکترونیکی خود است. این به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را بهتر برند کنید. اما ابتدا باید یک دامنه (نام دامنه) دریافت کنید. می توانید مقاله ما را با عنوان توصیه های هنگام خرید دامنه بخوانید تا به شما در انتخاب نام دامنه مناسب کمک کند.
بسیاری از صاحبان مشاغل جدید از راه اندازی یک وب سایت می ترسند زیرا نگران کمبود دانش فنی خود هستند، اما امروزه می توانید یک فروشگاه آنلاین زیبا و موثر بدون نوشتن یک خط کد ایجاد کنید. با این حال، باید در انتخاب این پلتفرم های وب سایت دقت کنید. توصیه ما به شما این است که بتوانید تجارت الکترونیکی را با Shopier ساده شروع کنید.
در اینجا چند عنصر مورد نیاز در فروشگاه آنلاین خود آورده شده است:
• یک رابط کاربری آسان برای استفاده
• به راحتی محصولات را به سبد خرید اضافه یا حذف کنید و فرآیند پرداخت آسان
• طراحی سازگار با موبایل
• تصاویر محصول با کیفیت بالا
• نظرات مشتریان
• صفحه تماس و سوالات متداول
• یک گواهی SSL
• گزینه های مختلف پرداخت
• روش های تحویل آسان
• یک سیاست بازگشت روشن و آسان برای درک
• پیوند به پروفایل های رسانه های اجتماعی
محصولات شما ممکن است عالی باشند، اما چگونه می توانید فروش آنلاین موفقیت آمیزی داشته باشید اگر تصاویر شما عدالت را رعایت نکنند؟
نکته خوب این است که برای ارائه تصاویر عالی به فروشگاه اینترنتی خود نیازی به عکاسی حرفه ای ندارید. بنابراین برای تصاویر مناسب چه کاری باید انجام دهید؟
همیشه از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید! تصاویر تار می توانند باعث از دست دادن مشتریان شوند.
هر بار از یک اندازه تصویر استفاده کنید! می توانید از ابزاری مانند Paint برای تغییر اندازه عرض و ارتفاع تصاویر استفاده کنید.
تا حد امکان نمای دقیق ارائه دهید! هرچه دید 360 درجه ای از محصول خود به مشتریان ارائه دهید، هنگام خرید محصول احساس راحتی بیشتری خواهند کرد.
مطمئن شوید که هر نوع محصول تصویر خاص خود را دارد!
توضیحات محصول در واقع یکی از موثرترین راه ها برای جذب مشتری است. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) باید یکی از مهمترین جنبه هایی باشد که باید در هنگام ایجاد توضیحات محصول در نظر گرفته شود. سئو تکنیکی است برای افزایش ترافیک فروشگاه شما از طریق نتایج جستجوی ارگانیک (لیستی که هنگام تایپ چیزی در گوگل ظاهر می شود). برای رتبه بندی عبارات جستجوی مرتبط با محصولات شما، توضیحات شما باید شامل کلمات کلیدی باشد (کلمات محبوبی که مشتریان شما به دنبال آن هستند).
استفاده از سیستم های پرداخت مختلف در سایت تجارت الکترونیکی شما را نسبت به رقبای خود سودمندتر می کند. متداول ترین روش پرداخت برای خرید اینترنتی، کارت اعتباری است و یکی دیگر از روش های پرداخت نزدیک به آن، نقدی هنگام تحویل است. با این حال، از آنجایی که نرخ بازگشت در گزینه های پرداخت درب منزل بالاتر است، ممکن است هزینه های بیشتری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل هنگام انتخاب روش پرداخت خود، حتماً باید مزایا و معایب را با هم ارزیابی کنید و سپس با انتخاب مناسب ترین روش برای خود شروع کنید.
علاوه بر این، پس از ملاقات با توسعهدهنده نرمافزار خود برای POS مجازی، میتوانید پیشنهادات مناسب با گردش مالی خود را از پلتفرمهای رایج POS مجازی مانند izico، paytr، payu و غیره دریافت و استفاده کنید که ادغام آنها با POS مجازی آسانتر است. بانک های فردی
شما باید فوراً تبلیغ فروشگاه تجارت الکترونیک خود را شروع کنید تا از جریان ثابت مشتریان اطمینان حاصل کنید. بهترین روش های تبلیغاتی؛ رسانه های اجتماعی، سئو، خبرنامه های ایمیل و تبلیغات پولی.
رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای شنیدن نام شما و تعامل با مشتریان است. شما باید یک صفحه تجاری فیس بوک با اطلاعات و تصاویر فروشگاه ایجاد کنید و البته لینک وب سایت را اضافه کنید. همچنین میتوانید صفحه کسبوکار خود را باز کنید، محصولات خود را از شبکههای تعاملی محبوب مانند اینستاگرام و پینترست پیوند داده و به فروش برسانید.
پاسخ به این سوال که بازاریابی عملکرد چیست ، در ابتدایی ترین مفهوم، به شرح زیر است. این تکنیک بهینه سازی بهتر بودجه بازاریابی شرکت ها و کسب نتایج بهتر از کار آنها است. دستیابی به مشتریان با افزایش روز به روز رقابت و افزایش اهمیت بیشتر شرکت ها به تلاش های بازاریابی خود، دشوارتر شده است. با این حال، این واقعیت که مطالعات بازاریابی دیجیتال را می توان اندازه گیری کرد، تکنیک بازاریابی عملکرد را یک قدم جلوتر می برد.
برخی از عناصر وجود دارد که افراد/موسساتی که میخواهند از کار بازاریابی عملکردی سود ببرند یا میخواهند یاد بگیرند که بازاریابی عملکرد چیست، بهویژه باید یاد بگیرند. در این مطلب به این عناصر نیز خواهیم پرداخت. علاوه بر این، اگر نمی خواهید در جزئیات این آثار غرق شوید و می خواهید با یک آژانس تبلیغاتی همکاری کنید ، توصیه می کنیم بلافاصله با ما تماس بگیرید. بیایید شروع به توضیح جزئیات مقاله خود کنیم.
بازاریابی عملکردی یک تکنیک بازاریابی گسترده است که در آن تبلیغکننده/موسسه زمانی به شرکتهای بازاریابی پول پرداخت میکند که اقدامات خاصی مانند فروش یا کلیک انجام شود و از ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی آنلاین در مطالعات استفاده شود. در مطالعات انجام شده در اینجا، هدف آن است که با حداقل هزینه، بالاترین کارایی را به دست آوریم. تلاشهای بازاریابی عملکردی برای اهداف مختلفی مانند افزایش ترافیک سایت، هدایت فروش، کسب تعامل، پر کردن فرمها، انجام تراکنشهای اشتراک یا عضویت انجام میشود.
این واقعیت که کار انجام شده در اینترنت را می توان با روش های دیجیتال مارکتینگ اندازه گیری کرد، طبیعتاً اطمینان می دهد که این کار می تواند با جزئیات نیز اندازه گیری شود. از آنجایی که مطالعات بازاریابی عملکرد مبتنی بر آمار، تجزیه و تحلیل و گزارش است، استراتژی در اینجا به شرح زیر عمل می کند. داده های به دست آمده قبلی مورد بررسی قرار گرفته و استراتژی های جدید ایجاد می شود.
البته شرکت هایی که به تازگی فعالیت بازاریابی خود را آغاز خواهند کرد نیز می توانند از این مطالعات بهره مند شوند. تنها کاری که آنها برای این کار باید انجام دهند این است که تعیین کنند چقدر به عنوان بودجه بازاریابی اختصاص می دهند و سپس تعیین کنند که کار برای چه هدفی باید انجام شود. سپس آنها باید با یک شرکت بازاریابی دیجیتال شروع به کار کنند تا حداکثر نتایج را با حداقل بودجه به دست آورند.
برخی از مزایایی است که مطالعات بازاریابی عملکرد به شرکت ها ارائه می دهد. این مزایا به شرح زیر است؛
1.اندازهگیری: میتوانید بازدهی را که از کار بازاریابی انجام دادهاید گزارش کنید و بازگشت سرمایهتان را بررسی کنید.
2. ROI Focused: هدف اصلی کار بازاریابی عملکردی افزایش بازگشت سرمایه است. به عبارت دیگر، هدف اصلی دستیابی به چیزی بیش از سرمایه گذاری انجام شده است.
3.نرخ ریسک پایین: از آنجایی که می توان آن را اندازه گیری کرد و بر اساس داده ها کار کرد، نرخ ریسک این مطالعه نیز بسیار پایین است.
اهداف و معیارهای بازاریابی عملکردی
میتوانیم اهداف و اندازهگیریهای مطالعات بازاریابی عملکرد را به شرح زیر فهرست کنیم:
• CPC (هزینه به ازای کلیک): موفقیت شما در این مطالعه به ازای هر کلیک اندازه گیری می شود. در اینجا، اگر کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند، بودجه شما کاهش می یابد.
• CPL (هزینه هر سرنخ): در این هدف گذاری، پرداخت به ازای سرنخ تعیین شده مانند عضویت، انجام فرآیند اشتراک، پر کردن فرم انجام می شود. برای پرداخت در اینجا، نه تنها کلیک بلکه باید تراکنش مشخص شده نیز انجام شده باشد.
• CPV (هزینه به ازای هر نمایش): در این روش هدف گذاری، اگر ویدیوی پخش شده شما در یوتیوب بیش از 30 ثانیه مشاهده شود، هزینه پرداخت می کنید. به این ترتیب شما فقط برای افرادی که به ویدیوی شما علاقه نشان می دهند پول پرداخت می کنید.
• CPA (هزینه به ازای هر اقدام): در اینجا، پس از انجام یک اقدام مشخص توسط کاربران، پرداخت را انجام می دهید. این اقدامات همچنین می تواند عملیاتی مانند اشتراک، عضویت، پر کردن فرم و پر کردن لیست باشد.
مطالعات بازاریابی عملکرد شامل تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت ها در رسانه های دیجیتال، مدیریت تبلیغات آنلاین، اندازه گیری فروش در تجارت الکترونیک، افزایش ترافیک وب سایت، تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، افزایش اشتراک یا عضویت و پر کردن فرم ها می باشد.
مطالعات بازاریابی عملکرد با تعیین اهدافی مانند افزایش ترافیک وب سایت، افزایش فروش و افزایش تعداد اشتراک ها شروع می شود. پس از آن، استراتژی کمپینی که قرار است ساخته شود برای دستیابی به این اهداف ایجاد می شود. پس از ایجاد استراتژی، کمپین با موفق ترین عملکرد شروع به بهینه سازی مرحله به مرحله می کند. داده های تولید شده در فرآیند کمپین همراه با تحلیل و معیارها به تفصیل بررسی شده و مطالعات لازم برای افزایش نرخ فروش انجام می شود. اندازه گیری مستمر انجام شده در مطالعات انجام شده با مشاوره بازاریابی عملکرد برای موثرتر کردن کمپین انجام می شود.
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO): کاری است که با هدف نشان دادن محتوای مناسب به فرد مناسب پس از جستجوهای انجام شده در موتورهای جستجو انجام می شود. مطالعاتی مانند سئو داخلی (On Page SEO) و سئو خارج از صفحه (Off-Page SEO) انجام می شود.
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM): تکنیکی است که در نتایج جستجو و دستیابی به تبدیل سریع با انجام تبلیغات پولی در موتورهای جستجو انجام می شود. در تبلیغات جستجو از ابزارهایی مانند گوگل ادوردز و گوگل آنالیتیکس استفاده می شود.
شبکه تبلیغاتی نمایش (GDN): تبلیغات GDN کاربرانی را هدف قرار می دهد که در صفحات وب سایت حرکت می کنند.
تبلیغات رسانه های اجتماعی: در اینجا، کمپین های مخاطب محور با استفاده از ابزارهایی مانند تبلیغات فیس بوک و تبلیغات لینکدین ایجاد می شوند. با استفاده از این ابزارهای دیجیتال، ارتباط با توده از طریق رسانه های اجتماعی حاصل می شود.
بازاریابی مجدد: هدف آن افزایش بازگشت سرمایه با هدف قرار دادن افرادی است که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند با فناوری مبتنی بر کوکی.
بازاریابی تجربه کاربری: کاری است که برای رسیدن به بهترین نقطه تجربه کاربران در کل فرآیند انجام می شود.
تبلیغات برنامه ای: کاری است که برای ارائه محتوای مناسب به فرد مناسب در زمان مناسب همراه با داده های زمان واقعی از طریق نرم افزار انجام می شود.
وابسته: با هدف گذاری هزینه به ازای هر اقدام (CPA)، مشارکت های فروش با واسطه هایی مانند اینفلوئنسرها، وبلاگ نویسان، وبلاگ نویسان انجام می شود و پرداخت بر اساس کمیسیون انجام می شود. استراتژی در اینجا به شیوه ای برد-برد عمل می کند.
خرید برنامه ای (مناقصه بیدرنگ): عبارت است از پیشنهاد بیش از یک تبلیغ کننده برای قرار دادن تبلیغات برنامه ای به روش حراج.
تبلیغات بومی: کاری است که با فشرده سازی محتویات پلتفرم های دیجیتال مختلف بدون اینکه به چشم کاربر بیاید انجام می شود.
راهنمای مرتبط: راهنمای تبلیغات گوگل
مواردی که در مطالعات بازاریابی عملکردی باید در نظر گرفته شود
هنگام انجام مطالعات بازاریابی عملکرد، باید به نکاتی توجه کنید. اگر به این نکات توجه نکنید، بازده کار شما شروع به کاهش می کند. نکاتی که باید به آنها توجه کنید به شرح زیر است؛
•شما باید به جای نتایج کوتاه مدت، روی نتایج بلند مدت تمرکز کنید. به دست آوردن مشتریان وفادار و راضی در کوتاه مدت بسیار دشوار است و بازدهی که از این طریق به دست می آورید برای شما دائمی نخواهد بود.
•برای به دست آوردن نتایج فوری و سریع، نباید تعداد نمایش ها را زیاد افزایش دهید و کاربران را خسته نکنید. این روی نتایجی که در درازمدت به دست می آورید تأثیر می گذارد.
•برای افزایش کارایی تلاشهای بازاریابی عملکرد خود، باید KPI و معیارهای مناسب را انتخاب کنید. مطالعاتی که بدون تعیین دقیق ترین اهداف برای شما انجام می دهید، نتایجی را که می خواهید به شما نمی دهد.
•کیفیت محتوا، ویدئوها و تصاویر و متون آماده شده باید به خوبی آماده شده و با هدف مورد نظر منطبق شود. مهم نیست که هدف گذاری و استراتژی های شما چقدر موفقیت آمیز باشد، هر چه محتوای شما از کیفیت و جذابیت کمتری برخوردار باشد، بازدهی شما کمتر خواهد بود. در واقع همه آنها با یکدیگر یک کل را تشکیل می دهند. بنابراین باید روی همه آنها به اندازه کافی کار کرد.
برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد بازاریابی عملکرد ، می توانید با مشاور بازاریابی عملکرد تماس بگیرید و اطلاعات دقیقی در مورد این موضوع کسب کنید.
بازاریابی محتوا که روز به روز بر جایگاه آن در زندگی ما افزوده می شود، ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با بسیاری از حوزه ها به ویژه بازاریابی دیجیتال دارد. به خصوص بازاریابی محتوا که ارتباط مستقیمی با سئو دارد، از نظر تعامل با مخاطبان هدف وب سایت ما و به روز نگه داشتن برند بسیار ارزشمند است. علاوه بر به روز نگه داشتن برند، تدوین استراتژی برای بازاریابی محتوا در بسیاری از جنبه ها ضروری است. میتوانیم مشارکتهای بازاریابی محتوا را به صورت زیر خلاصه کنیم.
•اطمینان حاصل شود که مخاطبان بالقوه و هدف و برند با یکدیگر ملاقات می کنند و جایگاه یک کاربر وفادار را به دست می آورند.
•برای به دست آوردن پویایی بخشی
•برای به روز نگه داشتن برند.
•برای ایجاد اعتبار و آگاهی از برند.
•ایجاد داستان برند و ایجاد وفاداری.
•کمک به نرخ تبدیل در محدوده سرب.
بازاریابی محتوا که سهم زیادی دارد، ما را قادر میسازد تا با استراتژی مناسب در تحلیل کلمات کلیدی به مخاطبان هدف دست یابیم. هدف آن دستیابی به مخاطبان هدف با در پیشزمینه نگه داشتن این اثر، بهویژه مشاغل است. در اینجا میتوانید به محتوای جامع ما دسترسی پیدا کنید که توضیح میدهد چرا کسبوکارها به استراتژی بازاریابی محتوا نیاز دارند .
کلمات کلیدی به گروه هایی از کلماتی اطلاق می شود که کاربران در موتورهای جستجو انجام می دهند. افراد دارای گروه های کلمه می توانند از اقدامات خود در محتوا در ساختاری مناسب برای مخاطب هدف استفاده کنند. به این ترتیب، هدف آن ارائه محتوای معنادار مرتبط با کلمات کلیدی به کاربران و فهرست کردن مطالب در بالای صفحه به کاربران است. این کلمات به ما کمک می کند تا استراتژی بازاریابی محتوای خود را تعیین کنیم.
درج نشدن کلمات کلیدی در صفحه ممکن است باعث شود که در صفحه نتایج جستجو لیست نشویم. بنابراین، انجام تحقیقات صحیح کلمات کلیدی و استفاده معنادار از این کلمات بسیار مهم است. اگرچه ابزارهای پولی مانند Ahrefs، Semrush، Search Metrics وجود دارند که میتوانیم از آنها در تحقیقات کلمات کلیدی استفاده کنیم، ابزارهای رایگانی مانند Ubersuggest، KeywordTool.io، برنامهریزی کلمات کلیدی، Google Trends نیز وجود دارد. ما ممکن است از هر یک یا تعداد بیشتری از این ابزارها در تحقیقات کلمات کلیدی خود استفاده کنیم.
حال بیایید در مورد چگونگی انجام تحقیقات کلیدواژه گام به گام در بازاریابی محتوا صحبت کنیم.
تحقیقات کلمات کلیدی برای دستیابی به مخاطب هدف و افزایش آگاهی از برند در هنگام ساخت استراتژی بازاریابی محتوا بسیار ارزشمند است. برای این کار می توانیم ابزارهای پولی و رایگان زیادی را انتخاب کنیم. اول از همه، بیایید تشخیص کلمات کلیدی در ابزارهای رایگان را با هم بررسی کنیم.
برای این کار، اساساً میتوانیم پیشنهادات گوگل برای کلمه تمرکز در صفحه نتایج جستجو را بررسی کنیم. به عنوان مثال، ما می توانیم 10 پیشنهاد را در نتیجه پرس و جو بازاریابی محتوا ببینیم. برای افزایش تعداد این پیشنهادات، میتوانیم یک ستاره ( * ) در ابتدا، وسط یا انتهای هر کلمه اضافه کنیم.
علاوه بر این، در نتیجه پرس و جو گوگل، برخی از پرس و جوها در بخشی وجود دارد که کاربران نیز از آنها پرسیده اند . بررسی این کلمات برای از دست ندادن فرصت ها بسیار مهم است.
همچنین می توانیم از ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی به صورت رایگان استفاده کنیم. برای این کار، پس از ورود به حساب کاربری جیمیل، میتوانیم با کلیک کردن اینجا به آن دسترسی پیدا کنیم . در پنجره ای که باز می شود، می توانیم به داده های حاوی شناسایی کلمات کلیدی جدید یا حجم جستجو و تخمین ها دسترسی داشته باشیم.
با استفاده از ابزار Ubersuggest، میتوانیم به پیشنهاداتی دسترسی پیدا کنیم که میتوانند با تحقیق کلمات کلیدی و دادههای جامعتر از این فرآیند پشتیبانی کنند.
از سوی دیگر، ابزار Keywordtool.io ابزار دیگری است که باید در تحقیقات کلمات کلیدی بررسی شود، اگرچه برخی از ویژگی های محدودی را ارائه می دهد.
با کمک Google Trends میتوانیم پتانسیل محبوبیت و وضعیت روند کلمات را ردیابی کنیم. جدای از این ابزارها، وب سایت های زیادی وجود دارند که پیشنهاد کلمات کلیدی رایگان را ارائه می دهند. اگر میخواهیم به دادههای بیشتری برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوا دسترسی داشته باشیم، میتوانیم ابزارهای پولی مانند Ahrefs، Semrush، Search Metrics را نیز انتخاب کنیم. شما می توانید به اطلاعات دقیق در مورد ماژول تحقیق کلمات کلیدی در ابزار Ahrefs در اینجا و مسائل مربوط به نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی با Semrush در اینجا دسترسی داشته باشید .
پس از توضیح اینکه از کدام ابزارهای پولی و رایگان می توان برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کرد، می توانیم نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای بازاریابی محتوا را بررسی کنیم.
تهیه محتوایی که بتواند برای کاربران در وب سایت مفید باشد کافی نیست. محتوا و صفحه باید مطابق با مخاطب هدف و با در نظر گرفتن جنبه های گسترده ایجاد شود. در حین تلاش برای اطمینان از آگاهی از برند، میتوانیم با فکر کردن به اینکه دقیقاً چه موضوعاتی و حوزههای تخصصی مورد نظر هستند، شروع کنیم. به عنوان مثال، ما می خواهیم در خدمات بازاریابی محتوا قابل مشاهده باشیم و آگاهی از برند ایجاد کنیم. برای این کار، ما دوست داریم در موضوعاتی مانند سرویس محتوا، محتوای شعار، تولید پادکست، طراحی اینفوگرافیک شناخته شویم. به منظور اجرای آنها، باید یک استراتژی برای کلاسترهای موضوعی شما در وب سایت ایجاد شود. برای این کار، ما در ماه های گذشته با کلیک بر روی اینجا، محتوای تاپیک کلاستر خود را آماده کرده ایم.می توانید مرور کنید. اگر استراتژی را برای خوشه های موضوعی خود توسعه دهیم، می توانیم موثرترین اقدامات را برای افزایش دید و ترافیک خود انجام دهیم.
پس از تعیین موضوعات مورد نظر خود، باید آن را در استراتژی محتوای خود در ساختاری بگنجانیم که از سایر موضوعات حمایتی پیرامون موضوع اصلی پشتیبانی کند. به عنوان مثال، فرض کنید یک گروه تمرکز بازاریابی محتوا داریم. همچنین میتوانیم محتوایی با عنوان تأثیر بازاریابی محتوا بر سئو را بهعنوان بخش پشتیبانی از خوشه خود در نظر بگیریم.
پس از تعیین موضوع و اینکه با چه نوع استراتژی موضوع مورد نظر را ایجاد خواهیم کرد، مهم ترین مسئله این است که با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، مشخص کنیم که مخاطب هدف مایل است به کدام پرس و جوها و اصطلاحات برسد. در این مورد، باید با استفاده از ابزارهای پولی و رایگان کلمات کلیدی که در بالا ذکر کردیم، پرس و جوهای مرتبط را دسته بندی کنیم.
در اینجا، بیایید تمام کلمات بهدستآمده از ابزارهای خاص برای تحقیق کلمات کلیدی را در یک فهرست جمعآوری کنیم. در صورت امکان، می توانیم کلمات این لیست را در بیش از یک متریک گروه بندی کنیم. به عنوان مثال، می توانیم اطلاعاتی مانند نوع کلمه مربوطه، حجم جستجو، اطلاعات هدف جستجوی کاربر، ظاهر آن در صفحه نتایج جستجو را اضافه کنیم.
در این بخش، ماژول تحقیق کلمه کلیدی Semrush معیارهای بسیار معناداری را در تحقیقات کلمات کلیدی برای بازاریابی محتوا ارائه می دهد.
پس از تحقیق در مورد کلمات همه کلیدواژه ها و تغییرات آنها، می توانیم این کلمات را به صورت گروهی به Excel اضافه کنیم. در اینجا می توانیم نوع کلمه مربوطه را مشخص کنیم. به طور کلی، کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و متشکل از یک یا دو کلمه، کلمات کلیدی کوتاه نامیده می شوند. کلماتی که به صورت عمومی بیان می شوند بسیار شبیه به کلمات دم کوتاه هستند. به جز این کلمات کلیدی، میتوانیم کلیدواژههایی را که معمولاً از سه کلمه یا بیشتر تشکیل شدهاند و حجم جستجوی کمتری دارند بهعنوان کلیدواژههای دم بلند مشخص کنیم.
در صورت امکان می توانیم حجم جستجوی کلمه مربوطه را از طریق ابزارهایی مانند Keyword Planner، Ahrefs، Semrush به کار اکسل خود اضافه کنیم. در اینجا، اجازه دهید مشخص کنیم که در کدام ساختار میتوانیم خوشه موضوعی مربوطه را هدف قرار دهیم، یعنی کاربر میخواهد با چه صفحهای در نتیجه تمایل جستجو، به عنوان نوع هدف جستجو، مواجه شود.
اطلاعاتی: انواع پرس و جوهایی هستند که کاربران برای پاسخ به یک سوال یا کسب اطلاعات در مورد یک موضوع خاص جستجو می کنند.
ناوبری: اگر کاربر مکانی را که میخواهد برود یا اطلاعات نام تجاری/مکانی را جستجو میکند، نوعی پرسوجو را انجام میدهد. به عنوان مثال، کاربری که پرس و جوی Zeo را انجام می دهد، تمایل به جستجوی نوع ناوبری دارد.
تجاری: اینها انواع پرس و جو هستند که کاربر هنوز یک تصمیم کامل نگرفته یا در فرآیند تصمیم گیری از آنها استفاده نکرده است.
تراکنشی (هدف خرید): پرس و جوهایی که کاربر به منظور خرید انجام می دهد، به عنوان مثال، کاربری که جستجوی سرویس بازاریابی محتوای Zeo را انجام می دهد، تمایل به جستجوی نوع تراکنش دارد. این نوع پرس و جوها بالاترین نوع پرس و جوهایی هستند که وب سایت ها می توانند تبدیل کنند. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد روند جستجوی کاربر، می توانید محتوای راهنمای ما را با کلیک کردن در اینجا مشاهده کنید.
اطلاعاتی که یک پرس و جو در آن ویژگی های SERP فهرست شده است به اندازه اطلاعات هدف کاربر مهم است.
اطلاعات مربوط به ویژگی های SERP نشان می دهد که چگونه پرس و جو مربوطه در صفحه نتایج جستجو فهرست شده است. به عنوان مثال، هنگامی که ما عبارت "What is a topic cluster" را جویا می شویم، می بینیم که یک ویژگی SERP مانند تصویر زیر وجود دارد و وب سایت ما لیست شده است. ما میتوانیم به اطلاعاتی دسترسی پیدا کنیم که با استفاده از ویژگیهای SERP میتوان کلمات را فهرست کرد، مخصوصاً از ابزارهایی مانند Ahrefs و Semrush.
پس از پشتیبانی از آن با اطلاعات اضافی در مورد جنبه های مختلف جستارهای مربوطه، باید انتخاب کنیم که برای کدام کلمات شروع به کار کنیم.
به خصوص هنگامی که یک سایت جدید بدون ترافیک شروع به کار برای کلمات طولانی کند، افزایش سریعتری در ترافیک آن منعکس میکند. شما می توانید در حین به دست آوردن ترافیک ارگانیک به محتوای ما در مورد سهم بازاریابی محتوا در مطالعات SEO دسترسی داشته باشید .
پس از انتخاب کلمات و مخاطبان هدف، باید تصمیم بگیریم که از کدام نوع محتوا بهره مند شویم. به عنوان مثال، هنگام ایجاد یک صفحه در بازاریابی محتوا، می توان از ساختار محتوای چک لیست استفاده کرد، در حالی که در یک صفحه خاص یک داستان موفقیت، می توانیم از ساختار مطالعه موردی در نوع محتوای اینفوگرافیک استفاده کنیم. شما می توانید از اینجا به اطلاعات جامعی در مورد انواع بازاریابی محتوایی که می توانیم در صفحات خود استفاده کنیم، دسترسی پیدا کنید .
پس از اطلاعاتی مانند نوع محتوایی که می توان در ساختار صفحه استفاده کرد، چه کلماتی را هدف قرار دهیم و چه ساختاری صفحه ایجاد می شود، می توانیم محتوای صفحه را آماده کرده و در ساختاری مفید به کاربران ارائه دهیم. ما می توانیم به ابزار توجیهی محتوا در ابزار Zeo دسترسی داشته باشیم و از اینجا پشتیبانی دریافت کنیم.
به طور خلاصه، با توسعه یک استراتژی برای بازاریابی محتوا، می توانید وب سایت خود را از بسیاری جهات بیشتر در معرض دید قرار دهید.
بازاریابی محتوا یک تاکتیک بازاریابی دیجیتال بسیار موثر است. موفقیت در بازاریابی محتوا به داشتن یک استراتژی محتوای قوی و مستند بستگی دارد. آیا می دانستید چگونه یک استراتژی محتوا ایجاد کنید که بتوانید از آن برای افزایش تعامل، جذب ترافیک به سایت خود و دریافت تبدیل بیشتر استفاده کنید؟
استراتژی محتوا مستندسازی اهداف محتوای شما و همچنین انواع محتوایی است که برای دستیابی به آن اهداف نیاز دارید. همچنین نحوه ایجاد، توزیع و اندازه گیری عملکرد محتوای شما را پوشش می دهد.
استراتژی محتوای شما به شما کمک می کند تا تصمیمات بازاریابی تاکتیکی بگیرید و شما را روی تلاش های بازاریابی خود متمرکز نگه می دارد. این به شما کمک می کند تا استراتژی بازاریابی محتوای خود را به خوبی تنظیم کنید تا فقط محتوا را به اشتراک نگذارید و به نتایج امیدوار باشید.
بازاریابی محتوا یک راه عالی برای هدایت ترافیک به سایت شما و ایجاد سرنخ است. این نه تنها به شما فرصتی می دهد تا محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید، بلکه این فرصت را نیز به شما می دهد تا خود را به عنوان یک رهبر فکری قرار دهید. یک استراتژی محتوای جامد به شما یک نقشه راه می دهد که باید دنبال کنید تا احتمال بیشتری برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود داشته باشید.
یادگیری نحوه ایجاد یک استراتژی محتوایی که به شما بازگشت سرمایهتان را بدهد، یک فرآیند آزمون و خطا است. یافتن آنچه برای کسب و کار و مخاطبان هدف شما مفید است، زمان می برد.
خوشبختانه، مراحل خاصی وجود دارد که در هر استراتژی محتوا مشترک است. در اینجا 7 مرحله وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد یک استراتژی محتوا استفاده کنید که به شما در رشد کسب و کارتان کمک می کند!
مانند هر چیزی که نیاز به برنامه ریزی و تعهد دارد، استراتژی محتوای شما با یک هدف شروع می شود. هنگام تعیین اهداف یا اهداف برای بازاریابی محتوا، ارزش های برند و اهداف کلی بازاریابی خود را نیز در نظر می گیرید.
در اینجا اهدافی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:
افزایش آگاهی از برند و محصول
ارائه آموزش و پشتیبانی به مشتریان
تأثیرگذاری بر نظرات مردم در مورد یک موضوع
تبدیل مشتریان به مشتریان تکراری و حامیان برند
به استراتژی محتوای خود به عنوان یک سند زنده فکر کنید که با کسب و کار شما تغییر خواهد کرد. همچنین، زمانی را برای بررسی منظم استراتژی محتوای خود برنامه ریزی کنید تا بتوانید مطمئن شوید که اهداف شما با نیازهای کسب و کار شما همسو هستند.
بعید است که محصولات یا خدمات شما در همه جا برای همه جذاب باشد.
تعریف مخاطب به هدفمند نگه داشتن محتوای شما کمک می کند و به شما کمک می کند به مخاطبانی که به احتمال زیاد به آنچه ارائه می دهید علاقه مند هستند خدمات ارائه دهید. محتوای متمرکز میتواند حجم زیادی از ترافیک را به سایت شما برساند، اما اگر این ترافیک در حال تبدیل نباشد، برای شما بیارزش است.
تمرکز خود را به یک مخاطب اصلی محدود کنید. اینها باید مشتریانی باشند که می توانید با محتوای خود به بهترین نحو به آنها خدمت کنید. مخاطبی را انتخاب کنید که به کسب و کار شما مرتبط باشد و نماینده مشتریانی باشد که میخواهید جذب کنید یا اطلاعات مورد نیاز خود را از جاهای دیگر دریافت نکنید.
هنگامی که مخاطبان هدف خود را میخکوب کردید، نوبت به ایجاد یک شخصیت بازاریابی محتوا می رسد. این نگاهی عمیق به این است که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، همراه با اهداف، چالش ها، علایق و هر چیز دیگری که در مورد آنها می دانید. اینها افرادی هستند که شما برای آنها محتوا تولید می کنید.
به یاد داشته باشید، نیازها، اهداف و حتی رفتار مخاطبان شما ممکن است در طول زمان تغییر کند، به خصوص زمانی که محتوای شما به آنها برسد. میتوانید جایی که آنها میروند را ردیابی کنید و مطمئن شوید که محتوایی را برای ملاقات با آنها در طول مسیر با نقشه سفر مشتری ایجاد میکنید.
در حالی که نمی خواهید از رقبای خود کپی برداری کنید، قطعاً می خواهید ببینید که آنها چه می کنند. چه کار می کنند که کار می کند؟ تاکتیک هایی که آنها با موفقیت استفاده کرده اند ممکن است چیزی باشد که شما ممکن است بخواهید به تاکتیک های بازاریابی خود اضافه کنید.
می توانید از هر تعداد ابزار رایگان یا پولی استفاده کنید تا ببینید رقبای شما چه می کنند. به منابع ترافیک، کلمات کلیدی پولی و ارگانیک، بک لینک ها و علایق مخاطب توجه ویژه ای داشته باشید.
اگر تحقیق کرده باشید و مخاطبان هدف خود را مشخص کرده باشید، متوجه خواهید شد که چه مسائلی را باید در بازاریابی محتوای خود حل کنید. اکنون زمان آن رسیده است که بفهمیم برای دستیابی به مخاطبان هدف چه چیزی برای موتورهای جستجو بنویسیم.
یکی از نکات مورد علاقه ما برای انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، "Review Mining" نام دارد. فقط به بررسی های خود یا رقبا بروید و قسمت هایی از نظرات را که فکر می کنید با مخاطبان شما طنین انداز می شود را بردارید و آنها را بخوانید.
سپس دقیقاً از این عبارت در محتوای خود استفاده کنید. این واقعاً در جذب کلمات و عباراتی که مردم احتمالاً در موتور جستجو تایپ می کنند مفید است.
همچنین می توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان یا پولی استفاده کنید. فقط موضوعاتی را که می خواهید در مورد آنها بنویسید بردارید و آنها را در ابزار مورد نظر خود وارد کنید. بنابراین می توانید لیست خوبی از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط به همراه پیش بینی ترافیک را دریافت کنید.
ایجاد محتوای عالی تنها بخشی از بازاریابی محتوا است – شما نیز باید آن را توزیع کنید! کانال توزیعی که استفاده می کنید بسته به نوع محتوایی که توزیع می کنید و مخاطبان هدف شما متفاوت است. سه نوع کانال توزیع محتوا وجود دارد:
توزیع محتوای متعلق به
کانال های توزیع محتوای متعلق به کانال های متعلق به شرکت شما هستند. این بدان معناست که شما کنترل زمان و نحوه ارسال محتوا را دارید. کانال های توزیع محتوای متعلقه؛ شامل وب سایت، نمایه های رسانه های اجتماعی و خبرنامه ایمیل شما می شود.
توزیع محتوای پولی
کانال های توزیع محتوای پولی چیزهایی مانند PPC (پرداخت به ازای کلیک) یا تبلیغات اجتماعی پولی در کنار محتوای چشمگیر هستند. اساساً هر چیزی که برای توزیع محتوا پرداخت می کنید در این دسته قرار می گیرد.
کانال های توزیع محتوای کسب شده توسط اشخاص ثالثی که محتوای شما را تبلیغ می کنند به اشتراک گذاشته می شود. این می تواند سایر وبلاگ نویسان، مشتریان یا هر کسی باشد که محتوای شما را به صورت رایگان به اشتراک می گذارد. پستهای انجمن، و همچنین روابط عمومی، اشتراکگذاریهای اجتماعی، بررسی محصولات و پستهای مهمان در این دسته قرار میگیرند.
شما می توانید محتوایی خاص برای کانال توزیعی که می خواهید استفاده کنید ایجاد کنید. این ممکن است به این معنی باشد که محتوای نوشته شده در وبلاگ شما وجود دارد، اما محتوای ویدیویی در رسانه های اجتماعی و یوتیوب به اشتراک گذاشته شده است.
برای هر نوع محتوایی که قصد ایجاد آن را دارید، نحوه برنامه ریزی برای توزیع آن محتوا و اینکه آیا به هر طریقی نیاز به اصلاح دارد تا در کانال های توزیع مختلف عملکرد خوبی داشته باشد را مستند کنید.
تا کنون، شما یک مخاطب هدف تعریف کردهاید، فهرستی از کلمات کلیدی و موضوعاتی برای تولید محتوا دارید، و کانالهای توزیع را برای محتوای خود ایجاد کردهاید.
در مرحله بعد، باید یک تقویم ایجاد کنید. تقویم تحریریه شما شامل مکان و زمان انتشار محتوای شما، تعطیلات یا رویدادهای آتی است که ممکن است بر محتوای شما تأثیر بگذارد یا معاملات فصلی ارائه دهد، همه مهلتها، و زمان، مکان و نحوه تبلیغ و توزیع محتوای شما.
با تهیه فهرستی از موضوعاتی که می خواهید پوشش دهید شروع کنید. سپس یک تقویم خالی بگیرید و شروع به برنامه ریزی محتوا کنید.
محتوا ایجاد کنید
شما همه چیزهایی را که برای شروع تولید محتوای خود نیاز دارید در اختیار دارید: اهداف بازاریابی محتوا، مخاطبی با کارکنان بازاریابی محتوا، موضوعات و کلمات کلیدی، راه هایی برای انتشار محتوای خود و یک برنامه زمان بندی. اکنون می توانید شروع به تولید محتوای اصلی و با کیفیت برای مخاطبان هدف خود کنید.
آخرین چیزی که برای استراتژی محتوای متحول کننده باید در نظر بگیرید، عملکرد محتوای شما است. موفقیت محتوای شما تا حد زیادی توسط اهدافی که در مرحله 1 تعریف کرده اید تعیین می شود. به عنوان مثال، اگر هدف شما تولید سرنخ است، باید بر ترافیک محتوا، تبدیل ها و تعداد سرنخ های واجد شرایط تولید شده توسط محتوا نظارت کنید.
شما می توانید آمار تبدیل و ترافیک را با استفاده از ابزار رایگانی مانند Google Analytics پیگیری کنید. از آنجایی که می خواهید معیارهای هر مقاله، شخصیت بازاریابی محتوا، موضوع و مرحله سفر مشتری را ردیابی کنید، استفاده از برچسب هایی در صفحات خود مفید است که می توانند اطلاعات مربوط به این بخش های مختلف را به Google Analytics ارسال کنند.
سپس می توانید گروه های محتوا ایجاد کنید تا همه آن ها را در Google Analytics جمع آوری کنید. گروهبندی محتوا، گروهبندی محتوای خود را در بخشهایی که طرز فکر شما را در مورد سایت شما منعکس میکند، آسان میکند. سپس می توانید معیارهای جمع آوری شده را بر اساس گروه مشاهده کنید.
وقتی میدانید چگونه یک استراتژی محتوا ایجاد کنید، میتوانید با ایجاد محتوایی که اهداف شما را برآورده میکند، به مخاطبان شما دسترسی پیدا میکند و آنها را برای تبدیل شدن به دیگران الهام میبخشد، کسب و کار خود را برای موفقیت آماده کنید.
ایجاد یک استراتژی محتوای موفق به سازماندهی، برنامه ریزی و زمان نیاز دارد. با دنبال کردن مراحل این پست، می توانید یک استراتژی محتوایی ایجاد کنید که نقطه شروع عالی را ارائه می دهد.
به یاد داشته باشید، استراتژی محتوای شما باید با شما تغییر کند. وقتی متوجه شدید که اهداف کسب و کار شما تغییر کرده یا ماموریت شما تغییر کرده است، باید در استراتژی محتوای خود تجدید نظر کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما نیازهای تجاری جدید شما را برآورده می کند. مهم نیست که چه زمانی و هر چند وقت یکبار استراتژی محتوای خود را بررسی و تجدید نظر می کنید، این راهنما شما را در فرآیندی که برای ایجاد یک استراتژی محتوای متحول کننده نیاز دارید، راهنمایی می کند.