انواع مختلفی از بازاریابی وجود دارد که برندها برای ایجاد محصول، کمپین، تبلیغات و اعلامیه های شرکت از آنها استفاده می کنند. هدف شرکت ها از بازاریابی عموماً دستیابی به مخاطبان هدف خود و افزایش آگاهی از برند و تعداد مشتریان با ارائه اطلاعات در مورد موضوعات خاص است.
انواع بازاریابی که معمولاً توسط برندها استفاده می شود. بازاریابی تلفنی، مطالعات Google Adwords، مطالعات SEO، تبلیغات رسانه های اجتماعی، بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی.
در این مقاله ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه بازاریابی ایمیلی انجام دهیم، اطلاعاتی در مورد ایمیل مارکتینگ، که نوعی بازاریابی است که توسط شرکت های بزرگ استفاده می شود، به شما می دهیم. بیایید نگاهی به بازاریابی ایمیلی بیندازیم.
ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی است که در آن برندها هنگام ارسال پیام هایی با محتوایی مانند تبلیغ محصول و کمپین، جشن و اطلاعات، ایمیل را ترجیح می دهند.
بازاریابی ایمیلی بسیار ترجیح داده می شود زیرا نوعی بازاریابی است که تعداد بازدیدکنندگان و نرخ تبدیل برندها را افزایش می دهد.
موثرترین عامل در ایمیل مارکتینگ که یکی از روش های بازاریابی ترجیحی است، مزایایی است که این نوع بازاریابی برای برندها ایجاد می کند. مزایای بازاریابی ایمیلی برای برندها به شرح زیر است:
•هزینه ؛ یکی از مهمترین مزایای ایمیل مارکتینگ برای برندها هزینه است. ایمیل مارکتینگ اغلب استفاده می شود زیرا نوعی بازاریابی با هدف افزایش فروش است. در این نوع بازاریابی، برندها با استفاده از اطلاعات تماس مشتریان خود، فعالیت های بازاریابی را انجام می دهند. در ایمیل مارکتینگ می توان گفت که هزینه آن تقریباً صفر است، زیرا آدرس تماس مشتریان در شرکت ها قرار دارد.
•دگرگونی ؛ این دانش عمومی است که ایمیل مارکتینگ نرخ تبدیل را افزایش می دهد. به طور کلی، در حالی که برندها ایمیلهای تبلیغاتی و تبلیغاتی محصول را ارسال میکنند، افراد مخاطب هدف راحتتر تحت تأثیر قرار میگیرند و فکر خرید یک محصول به وجود میآید، زیرا آنها فعالیتهای بازاریابی را برای محصولات پرفروش و دسته محصولات با تخفیف انجام میدهند. این عامل مهمی است که نرخ تبدیل شرکت ها را افزایش می دهد.
•مدت _ برندهایی که بازاریابی ایمیلی انجام می دهند، عاشق استفاده از این نوع بازاریابی هستند. زیرا در بازاریابی ایمیلی، ارسال پیام های مربوطه چند ثانیه طول می کشد و فوراً به دست افراد مخاطب هدف می رسد. مدت زمان کوتاه بازاریابی ایمیلی به برندها این امکان را می دهد تا راحت تر به اهداف خود برسند.
•شخصی سازی ؛ شرکت هایی که در بازاریابی ایمیلی فعالیت می کنند، عموماً از این نوع بازاریابی به صورت شخصی استفاده می کنند. ابزارهای توسعه یافته برای ایمیل مارکتینگ در زمانهای اخیر باعث شده است که در هنگام انجام ایمیل مارکتینگ، افراد را با نام مخاطب قرار دهیم. برندهایی که از چنین ابزارهایی استفاده می کنند، هم وفاداری مشتری را به دست می آورند و هم قابلیت اطمینان برند را افزایش می دهند.
•هدف گذاری ؛ یکی از بزرگترین مزیت های بازاریابی ایمیلی که یکی از پرکاربردترین انواع بازاریابی توسط شرکت های تجارت الکترونیکی است، هدف گذاری است. از آنجایی که شرکتها دادههای مشتریان را در اختیار دارند، میتوانند مشتریان خود را که قبلاً از یک دسته خاص خرید کردهاند تجزیه و تحلیل کنند و میتوانند فعالیتهای بازاریابی ایمیلی را برای افزایش فروش خود انجام دهند.
اگرچه ایمیل مارکتینگ مزایای زیادی برای برندها دارد، اما معایبی نیز دارد. در این بخش از مقاله ما، بازاریابی ایمیلی چیست و چگونه بازاریابی ایمیلی انجام دهیم، بیایید با هم نگاهی به معایب بازاریابی ایمیلی بیندازیم.
•داده ها ; اگرچه اکثر شرکتهایی که محصولات و کمپینها را با ایمیل مارکتینگ تبلیغ میکنند میگویند که از طریق شرکتهای خود به دادههای مشتریان دسترسی دارند، اما مشخص است که بسیاری از شرکتها بازاریابی ایمیلی را بر روی دادههایی که پیدا میکنند یا از مکانهای مختلف خریداری میکنند، انجام میدهند. انجام مطالعات بازاریابی ایمیلی بر روی دادههای بهدستآمده از مکانهای دیگر بدون مجوز باعث میشود شرکتها تصور بدی ایجاد کنند.
•هرزنامه _ یکی از بزرگترین معایب بازاریابی ایمیلی، ایمیل های اسپم است. به طور کلی، نامههای هرزنامه موقعیتهایی هستند که شرکتهایی که بر روی دادههای مختلف کار میکنند با آنها مواجه میشوند و زمانی که ایمیلی به عنوان هرزنامه ارسال میشود، باعث شکست تلاشهای بازاریابی ایمیلی میشود. در این نوع ایمیل معمولا نامه های ارسالی شرکت ها در پوشه اسپم درج می شود.
•تعیین استراتژی ؛ یکی از موقعیت های نامطلوب افرادی که می گویند چگونه بازاریابی ایمیلی انجام دهیم، تعیین استراتژی بازاریابی است. تعیین استراتژی در بازاریابی ایمیلی برای شرکتها بسیار دشوار است، زیرا معمولاً مشخص نیست که کدام ایمیل و چه زمانی وارد هرزنامه میشود.
عناصری مانند شرکت های بازاریابی ایمیلی که با آن مواجه شده اند از معایب ایمیل مارکتینگ هستند. شرکت هایی که می خواهند تحت تأثیر این معایب قرار نگیرند باید مطالعات بازاریابی ایمیلی را طبق روال انجام دهند.
در قسمت اول مقاله خود با عنوان ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه ایمیل مارکتینگ انجام دهیم، به سوالات شما از جمله بازاریابی ایمیلی چیست و مزایا و معایب ایمیل مارکتینگ چیست؟ در این قسمت از مقاله خود به این سوال که چگونه ایمیل مارکتینگ انجام دهیم با مثال هایی مشخص پاسخ خواهیم داد.
شرکتهایی که در بازاریابی ایمیلی فعالیت میکنند معمولاً فعالیتهای تبلیغاتی را تحت موضوعات خاصی انجام میدهند. بیایید نگاهی به عناوین کسانی که می گویند چگونه بازاریابی ایمیلی انجام دهیم، بیندازیم.
به طور کلی یکی از اولین مواردی که ایمیل ارسال می شود، ایمیل های خوش آمدید پس از ثبت نام است. در این نوع ایمیل، شرکت ها برای ثبت نام در سایت های تجارت الکترونیک، برای کاربران ثبت نام شده در سایت های تجارت الکترونیک ایمیل تشکر و یا ایمیل خوش آمدگویی ارسال می کنند و رضایت خود را از ثبت نام مشتریان خود اعلام می کنند.
نوع دیگری از ایمیل مارکتینگ که از نمونه های ایمیل مارکتینگ می باشد شامل کارهای انجام شده برای تبلیغ محصول و کمپین می باشد.
به طور کلی، شرکت های تجارت الکترونیک بر روی محصولات خود تخفیف می دهند و کمپین هایی را در دوره های خاص سازماندهی می کنند. با ایمیل های تبلیغاتی محصول و کمپین، شرکت ها معمولاً اطلاعات مربوط به تخفیف ها، محصولات و کمپین ها را با مشتریان خود به اشتراک می گذارند. هنگام ایجاد ایمیل های تبلیغاتی محصول و کمپین، که پرکاربردترین انواع ایمیل مارکتینگ در تجارت الکترونیکی هستند.
•سربرگ ایمیل
•طراحی پست
•متن آگهی برای استفاده در نامه
•فراخوانی برای اقدام
مهم است. این احتمال وجود دارد که نتایج موفقیت آمیزی در بازاریابی ایمیلی بدست آورید که با در نظر گرفتن این موارد آماده خواهید شد.
افرادی که از سایت های تجارت الکترونیک خرید می کنند اغلب در مورد وضعیت محصولاتی که می خرند و سفارش هایشان تعجب می کنند. به منظور پاسخگویی به این درخواستهای مشتریان، شرکتها معمولاً ایمیلهایی را تحت عناوین خاصی ارسال میکنند.
•سفارش شما دریافت شد
•سفارش شما در حال آماده شدن است