معرفی بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

مطالب به روز درباره موشن گرافیک، طراحی سایت، اینستاگرام و....

معرفی بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

مطالب به روز درباره موشن گرافیک، طراحی سایت، اینستاگرام و....

بازاریابی عملکردی چیست؟ مطالعات چگونه انجام می شود؟

پاسخ به این سوال که بازاریابی عملکرد چیست ، در ابتدایی ترین مفهوم، به شرح زیر است. این تکنیک بهینه سازی بهتر بودجه بازاریابی شرکت ها و کسب نتایج بهتر از کار آنها است. دستیابی به مشتریان با افزایش روز به روز رقابت و افزایش اهمیت بیشتر شرکت ها به تلاش های بازاریابی خود، دشوارتر شده است. با این حال، این واقعیت که مطالعات بازاریابی دیجیتال را می توان اندازه گیری کرد، تکنیک بازاریابی عملکرد را یک قدم جلوتر می برد.

برخی از عناصر وجود دارد که افراد/موسساتی که می‌خواهند از کار بازاریابی عملکردی سود ببرند یا می‌خواهند یاد بگیرند که بازاریابی عملکرد چیست، به‌ویژه باید یاد بگیرند. در این مطلب به این عناصر نیز خواهیم پرداخت. علاوه بر این، اگر نمی خواهید در جزئیات این آثار غرق شوید و می خواهید با یک آژانس تبلیغاتی همکاری کنید ، توصیه می کنیم بلافاصله با ما تماس بگیرید. بیایید شروع به توضیح جزئیات مقاله خود کنیم.

بازاریابی عملکردی چیست؟

بازاریابی عملکردی یک تکنیک بازاریابی گسترده است که در آن تبلیغ‌کننده/موسسه زمانی به شرکت‌های بازاریابی پول پرداخت می‌کند که اقدامات خاصی مانند فروش یا کلیک انجام شود و از ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی آنلاین در مطالعات استفاده شود. در مطالعات انجام شده در اینجا، هدف آن است که با حداقل هزینه، بالاترین کارایی را به دست آوریم. تلاش‌های بازاریابی عملکردی برای اهداف مختلفی مانند افزایش ترافیک سایت، هدایت فروش، کسب تعامل، پر کردن فرم‌ها، انجام تراکنش‌های اشتراک یا عضویت انجام می‌شود.

این واقعیت که کار انجام شده در اینترنت را می توان با روش های دیجیتال مارکتینگ اندازه گیری کرد، طبیعتاً اطمینان می دهد که این کار می تواند با جزئیات نیز اندازه گیری شود. از آنجایی که مطالعات بازاریابی عملکرد مبتنی بر آمار، تجزیه و تحلیل و گزارش است، استراتژی در اینجا به شرح زیر عمل می کند. داده های به دست آمده قبلی مورد بررسی قرار گرفته و استراتژی های جدید ایجاد می شود.

البته شرکت هایی که به تازگی فعالیت بازاریابی خود را آغاز خواهند کرد نیز می توانند از این مطالعات بهره مند شوند. تنها کاری که آنها برای این کار باید انجام دهند این است که تعیین کنند چقدر به عنوان بودجه بازاریابی اختصاص می دهند و سپس تعیین کنند که کار برای چه هدفی باید انجام شود. سپس آنها باید با یک شرکت بازاریابی دیجیتال شروع به کار کنند تا حداکثر نتایج را با حداقل بودجه به دست آورند.

مزایای بازاریابی عملکردی چیست؟

برخی از مزایایی است که مطالعات بازاریابی عملکرد به شرکت ها ارائه می دهد. این مزایا به شرح زیر است؛

1.اندازه‌گیری:  می‌توانید بازدهی را که از کار بازاریابی انجام داده‌اید گزارش کنید و بازگشت سرمایه‌تان را بررسی کنید.

2.            ROI Focused:  هدف اصلی کار بازاریابی عملکردی افزایش بازگشت سرمایه است. به عبارت دیگر، هدف اصلی دستیابی به چیزی بیش از سرمایه گذاری انجام شده است.

3.نرخ ریسک پایین:  از آنجایی که می توان آن را اندازه گیری کرد و بر اساس داده ها کار کرد، نرخ ریسک این مطالعه نیز بسیار پایین است.

اهداف و معیارهای بازاریابی عملکردی

می‌توانیم اهداف و اندازه‌گیری‌های مطالعات بازاریابی عملکرد را به شرح زیر فهرست کنیم:

             CPC (هزینه به ازای کلیک):  موفقیت شما در این مطالعه به ازای هر کلیک اندازه گیری می شود. در اینجا، اگر کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند، بودجه شما کاهش می یابد.

             CPL (هزینه هر سرنخ):  در این هدف گذاری، پرداخت به ازای سرنخ تعیین شده مانند عضویت، انجام فرآیند اشتراک، پر کردن فرم انجام می شود. برای پرداخت در اینجا، نه تنها کلیک بلکه باید تراکنش مشخص شده نیز انجام شده باشد.

             CPV (هزینه به ازای هر نمایش):  در این روش هدف گذاری، اگر ویدیوی پخش شده شما در یوتیوب بیش از 30 ثانیه مشاهده شود، هزینه پرداخت می کنید. به این ترتیب شما فقط برای افرادی که به ویدیوی شما علاقه نشان می دهند پول پرداخت می کنید.

             CPA (هزینه به ازای هر اقدام):  در اینجا، پس از انجام یک اقدام مشخص توسط کاربران، پرداخت را انجام می دهید. این اقدامات همچنین می تواند عملیاتی مانند اشتراک، عضویت، پر کردن فرم و پر کردن لیست باشد.

بازاریابی عملکرد چگونه انجام می شود؟

مطالعات بازاریابی عملکرد شامل تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت ها در رسانه های دیجیتال، مدیریت تبلیغات آنلاین، اندازه گیری فروش در تجارت الکترونیک، افزایش ترافیک وب سایت، تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، افزایش اشتراک یا عضویت و پر کردن فرم ها می باشد.

مطالعات بازاریابی عملکرد با تعیین اهدافی مانند افزایش ترافیک وب سایت، افزایش فروش و افزایش تعداد اشتراک ها شروع می شود. پس از آن، استراتژی کمپینی که قرار است ساخته شود برای دستیابی به این اهداف ایجاد می شود. پس از ایجاد استراتژی، کمپین با موفق ترین عملکرد شروع به بهینه سازی مرحله به مرحله می کند. داده های تولید شده در فرآیند کمپین همراه با تحلیل و معیارها به تفصیل بررسی شده و مطالعات لازم برای افزایش نرخ فروش انجام می شود. اندازه گیری مستمر انجام شده در مطالعات انجام شده با مشاوره بازاریابی عملکرد برای موثرتر کردن کمپین انجام می شود.

کانال های بازاریابی عملکردی چیست؟

کانال های بازاریابی عملکردی

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO): کاری است که با هدف نشان دادن محتوای مناسب به فرد مناسب پس از جستجوهای انجام شده در موتورهای جستجو انجام می شود. مطالعاتی مانند سئو داخلی (On Page SEO) و سئو خارج از صفحه (Off-Page SEO) انجام می شود.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM):  تکنیکی است که در نتایج جستجو و دستیابی به تبدیل سریع با انجام تبلیغات پولی در موتورهای جستجو انجام می شود. در تبلیغات جستجو از ابزارهایی مانند گوگل ادوردز و گوگل آنالیتیکس استفاده می شود.

شبکه تبلیغاتی نمایش (GDN):  تبلیغات GDN کاربرانی را هدف قرار می دهد که در صفحات وب سایت حرکت می کنند.

تبلیغات رسانه های اجتماعی:  در اینجا، کمپین های مخاطب محور با استفاده از ابزارهایی مانند تبلیغات فیس بوک و تبلیغات لینکدین ایجاد می شوند. با استفاده از این ابزارهای دیجیتال، ارتباط با توده از طریق رسانه های اجتماعی حاصل می شود.

بازاریابی مجدد: هدف آن افزایش بازگشت سرمایه با هدف قرار دادن افرادی است که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند با فناوری مبتنی بر کوکی.

بازاریابی تجربه کاربری:  کاری است که برای رسیدن به بهترین نقطه تجربه کاربران در کل فرآیند انجام می شود.

تبلیغات برنامه ای: کاری است که برای ارائه محتوای مناسب به فرد مناسب در زمان مناسب همراه با داده های زمان واقعی از طریق نرم افزار انجام می شود.

وابسته:  با هدف گذاری هزینه به ازای هر اقدام (CPA)، مشارکت های فروش با واسطه هایی مانند اینفلوئنسرها، وبلاگ نویسان، وبلاگ نویسان انجام می شود و پرداخت بر اساس کمیسیون انجام می شود. استراتژی در اینجا به شیوه ای برد-برد عمل می کند.

خرید برنامه ای (مناقصه بیدرنگ):  عبارت است از پیشنهاد بیش از یک تبلیغ کننده برای قرار دادن تبلیغات برنامه ای به روش حراج.

تبلیغات بومی:  کاری است که با فشرده سازی محتویات پلتفرم های دیجیتال مختلف بدون اینکه به چشم کاربر بیاید انجام می شود.

راهنمای مرتبط: راهنمای تبلیغات گوگل

مواردی که در مطالعات بازاریابی عملکردی باید در نظر گرفته شود

هنگام انجام مطالعات بازاریابی عملکرد، باید به نکاتی توجه کنید. اگر به این نکات توجه نکنید، بازده کار شما شروع به کاهش می کند. نکاتی که باید به آنها توجه کنید به شرح زیر است؛

شما باید به جای نتایج کوتاه مدت، روی نتایج بلند مدت تمرکز کنید. به دست آوردن مشتریان وفادار و راضی در کوتاه مدت بسیار دشوار است و بازدهی که از این طریق به دست می آورید برای شما دائمی نخواهد بود.

برای به دست آوردن نتایج فوری و سریع، نباید تعداد نمایش ها را زیاد افزایش دهید و کاربران را خسته نکنید. این روی نتایجی که در درازمدت به دست می آورید تأثیر می گذارد.

برای افزایش کارایی تلاش‌های بازاریابی عملکرد خود، باید KPI و معیارهای مناسب را انتخاب کنید. مطالعاتی که بدون تعیین دقیق ترین اهداف برای شما انجام می دهید، نتایجی را که می خواهید به شما نمی دهد.

کیفیت محتوا، ویدئوها و تصاویر و متون آماده شده باید به خوبی آماده شده و با هدف مورد نظر منطبق شود. مهم نیست که هدف گذاری و استراتژی های شما چقدر موفقیت آمیز باشد، هر چه محتوای شما از کیفیت و جذابیت کمتری برخوردار باشد، بازدهی شما کمتر خواهد بود. در واقع همه آنها با یکدیگر یک کل را تشکیل می دهند. بنابراین باید روی همه آنها به اندازه کافی کار کرد.

برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد بازاریابی عملکرد ، می توانید با مشاور بازاریابی عملکرد تماس بگیرید و اطلاعات دقیقی در مورد این موضوع کسب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد